UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN … L’Educació Física a Primer Cicle

Hola famílies!

Som els nens i nenes de primer cicle i us volem explicar com fem educació física al cicle.

Els dimarts i els divendres són els matins que fem dos torns per anar al Dins/Fora. Ens trobem alumnes barrejats de primer fins a tercer. Cada dues setmanes, hi anem almenys un cop. Però sovint, hi ha d’altres moments que també podem anar-hi , com per exemple els dilluns a primera hora.

El matí que ens toca Dins/Fora ens organitzem de la següent manera: Dins l’aula tenim una graella per controlar si ens toca anar a educació física o no. Escollim 6 persones pel primer torn i 6 més pel segon  (després del pati) i ens anotem a la graella. Al moment que ens toca marxar cap el Dins/Fora, agafem la bosseta amb la roba de recanvi (tovallola, mitjons i samarreta) que hem de tenir sempre al nostre calaixet. Quan arribem al hall de l’escola, ens trobem amb el Carlos (el mestre d’EF) i hem d’apuntar a una graella si hem dut la bosseta o no.

Cada sessió del Dins/Fora comença amb un escalfament i després trobem diferents propostes que podem escollir: esports a la pista de futbol (colpbol, handbol), a la pista de bàsquet (hoquei, pilotes boges, bàsquet, bàdminton, tennis, pitxi) o també hi ha propostes més tranquil·les al hall de l’escola (just dance, mandales, jocs de taula). Repartits pel pati, hi ha diferents jocs tradicionals (saltar a corda, esquís cooperatius, bitlles, hula-hoops, pedals, xapes, baldufes, diana, peces grosses de fusta…). Cada sessió s’acaba amb un joc que fem tots junts i després anem al vestuari a eixugar-nos la suor i canviar-nos la roba.

Però aquests són els únics moments que fem Educació Física? Doncs no! Podem anar-hi durant l’estona de racons (Mou-te). També, els de primer i segon van a la piscina (durant el tercer trimestre del curs) i els de tercer estan preparant l’espectacle del Dansa Ara que representaran al mes d’abril. Cada tres setmanes, podem anar al racó de psicomotricitat.

Així és com nosaltres treballem l’educació física! Ens agrada moltíssim!

Moltes gràcies per llegir-nos!

Els i les alumnes de primer cicle.