AVUI PARLEM DE … BAIXA LA RIERA. SEPTIMÍ CREATIU.

Els dies 26, 27 i 28 d’abril del 2017 es va fer el Septimí Creatiu “Baixa la Riera” basat en la teoria de les intel·ligències múltiples.
Un Septimí és qualsevol peça artística organitzada en set. El número set és màgic i simbòlic. El set també és el nombre de les intel·ligències humanes, teoria expressada pel Dr. Howard Gardner, de la universitat de Harvard.
D’aquesta manera novedosa i genial és com l’escola Riera de Ribes ha volgut fer una de les celebracions dels seus quinze anys. Han estat quinze anys d’educar als infants en la particularitat, en les diferències que ens fan únics. “Baixa la Riera” ha donat l’oportunitat als nens i a les nenes a treballar en una de les intel·ligències de la mà d’un artista convidat.
La nota DO articulada a partir d’un taller de percussió corporal impartit pel músic Josep “Pinyu”.
La nota RE un taller de dansa que ha servit per treballar les relacions del cos amb l’entorn, les formes, els tamanys i les proporcions per la ballarina Montse Vidal.
La nota MI a càrrec de l’artista sonora Eli Gras amb un taller d’intel·ligència musical.
La nota FA ha estat un taller d’escenografia i és la que es relaciona amb el món exterior. La creació, l’organització i la gestió dels espais i convertir l’escola amb un gran escenari també de la mà de la Montse Vidal.
La nota SOL on l’Eli Gras també s’ha ocupat de la intel·ligència lingüística amb un taller de jocs de paraules … des de l’absurd i la seva articulació per convertir-les en històries coherents.
La nota LA que serveix per afinar també s’ha ocupat en Pinyu amb un taller de ritmes.
La nota SI un taller d’expressió d’emocions i s’ha encarregat l’actor Jesús Soler treballant des del teatre i l’expressió plàstica.
Mestres assistents: Dani, Mar, Cèlia, Eva, Núria B, Mónica, Noe.

Esteve Molero, Director de “Baixa la Riera”.