AVUI PARLEM DE … L’ALUMNAT DE L’ESCOLA RIERA DE RIBES, PORTARÀ LA SEVA VEU ALS DEBATS DEL CONSELL ESCOLAR DE CATALUNYA.

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha encarregat al Consell Escolar de Catalunya (CEC) que articuli un debat sobre el futur de l’educació al nostre país. Tot plegat per avançar en qualitat i equitat al servei de l’èxit educatiu de tots i cadascun dels alumnes, a partir de la premissa que un sistema educatiu té èxit quan crea un entorn d’ensenyament-aprenentatge que permeti desenvolupar al màxim el talent, les capacitats diverses dels infants i dels joves a partir de llur singularitat.
El Consell Escolar de Catalunya proposa un marc inicial de debat en forma de cinc ponències, elaborades per experts en cadascun dels àmbits, amb la intenció de centrar la reflexió en una sèrie d’aspectes rellevants i especialment per anar més enllà de la quotidianitat i posar els llums llargs per prendre perspectiva sobre l’educació del futur.
• “Els pilars del sistema educatiu”
• “L’arquitectura del sistema educatiu”
• “El centre educatiu”
• “El professorat”
• “L’alumnat”
La jornada del 4 de març de 2017, que es basa en la ponència “L’alumnat”, de Neus Sanmartí, tindrà un format i un contingut diferent de les anteriors. La primera part consistirà en una taula rodona amb tres experts que tindrà com a eix “Com aprenen els alumnes”. En la segona part els alumnes seran els protagonistes i ells mateixos exposaran la seva visió sobre el sistema educatiu actual i sobre com hauria de ser en el futur.
L’escola Riera de Ribes ha estat escollida pel Departament d’Ensenyament, considerant-nos una escola amb pràctiques innovadores i referents a Catalunya. El Consell Escolar de Catalunya (CEC) ens ofereix la oportunitat de que siguin els nostres alumnes qui portin la seva veu en aquesta jornada. A l’escola els infants estan fent el debat des de la reflexió: “M’agrada l’escola quan…”.De les conclusions extretes en aquest debat 4 alumnes d’edats diferents representants de l’educació infantil i primària exposaran les conclusions en una ponència de 10 minuts. Aquests seran acompanyats per mestres de l’escola i també per llurs famílies. Si us interessa anar a la jornada com a públic us podeu inscriure en el següent enllaç: http://consellescolarcat.gencat.cat/ca/detall/noticia/inscripcio_3a_jornada