REUNIÓ INFORMATIVA PER A LES FAMILIES: Situació econòmica d’aquest curs .

Dilluns, 14 de desembre, es va convocar a les famílies de l’escola a la reunió informativa del Consell Escolar per explicar la situació econòmica de l’escola.
La Direcció va explicar el procés i les actuacions fetes fins el moment.
El curs passat la junta de l’AMPA va comunicar la seva impossibilitat de recollir les aportacions econòmiques de les famílies, que serveixen per cobrir les despeses corresponents a les sortides, a les colònies i al material fungible. La Junta de l’AMPA va demanar que fos la direcció qui se n’encarregués ja que amb l’entrada en vigor de la nova llei d’associacions, l’AMPA es veuria obligada a dur a terme una gestió molt més acurada.
Davant d’aquesta situació, la Comissió Econòmica, on hi estan representades les famílies, els mestres i l’AMPA, va estudiar diferents propostes per alleugerir l’AMPA de les noves obligacions que l’esmentada llei imposa. La Comissió Econòmica va proposar al Consell Escolar repartir les aportacions de les famílies en dues quotes: una quota recollida per la Direcció de l’escola; l’altra, de menor quantia, recollida per l’AMPA; i la Comissió Econòmica continuaria sent l’encarregada d’elaborar els pressupostos.
Tot i que el Consell Escolar va decidir que la proposta de la Comissió Econòmica era la millor opció, la Junta de l’AMPA no va estar-hi d’acord i va tornar a demanar que fos la direcció qui se n’encarregués.
Des del punt de vista dels mestres, si és la Direcció qui se’n fa càrrec de la gestió econòmica, és perd la idea de gestió compartida que des dels inicis de l’escola és va veure com a una oportunitat d’aconseguir la implicació i col·laboració de les famílies en el Projecte de Centre. Durant aquests quasi 15 anys de Projecte Educatiu , aquest ha anat creixent i una gestió des de la Direcció suposa un canvi de funcionament i d’organització. Els recursos de l’escola es veuran limitats, així com els materials d’ús diari que són necessaris pel bon funcionament del dia a dia, ja que molts d’aquests recursos no es contemplen en els pressupostos que el Departament d’Ensenyament demana que s’anticipin a principis d’any. La Direcció es veurà amb l’obligació d’elaborar uns pressupostos per un funcionament habitual d’escola i no per un Projecte Educatiu innovador com el nostre.
Paral·lelament, amb la intenció de buscar alternatives per a la gestió econòmica que donin resposta a les necessitats de l’escola, des del Consell Escolar es va crea la Comissió per la Viabilitat de la gestió econòmica. Tot i el nombre de trobades i de consultes fetes a experts, la Comissió va proposar (en el Consell Escolar del dia 3 de desembre) que sigui la Junta de l’AMPA qui reculli la segona quota de les famílies, per a poder disposar dels materials inventariables, necessaris per poder acabar el curs mentre no hi hagi una solució definitiva.
Finalment, es va agrair la participació de tots els assistents i especialment la predisposició i treball dels membres del Consell Escolar, de la Comissió Econòmica i de la Comissió per a la Viabilitat de la gestió econòmica. D’altra banda, es va invitar a les famílies assistents a participar en aquesta Comissió per a continuar treballant per trobar la millor gestió econòmica de l’escola, participació que volem fer extensiva a totes les famílies.

Equip Directiu