La ROBÒTICA a l’escola Riera de Ribes curs 16/17.

Aquest curs hem fet robòtica o creant el nostre robot, videojoc o APP. Tots/es i les/els nenes/nens de Segon Cicle que teníem interès en fer o el despertàvem hem fet una passejada per l’escola per tal de detectar possibles necessitats i segons els nostres interessos les hem creat. De 150 nens i nenes 83 hem estat molt actius!!!!
Un petit grup volia aprendre a fer ús del web i conèixer la creació d’un APP. Han fet una mirada per dins del web i han dissenyat un parell d’APPs: una per Sant Jordi on poder consultar espai i conferències i l’altre per fer una cursa d’orientació amb geolocalització i possibilitat d’escriure notes damunt una foto del planell. Han vist com crear una fusion table i l’han omplert amb les dades, així des del núvol enllaçar-la a la seva APP. Amb l’ajuda de la mestra i l’APPinventor.
Un altre grup ha fet una mirada a l’Scratch i amb la resta de companys de Segon Cicle han compartit amb textos reflexius … les idees de què fer videojocs i quin contingut podria interessar aprendre. Seguim treballant!!!

A la darrera Roda de preguntes hem preparat la presentació i ens hem organitzat per portar al Citilab les nostres creacions robòtiques i fer un taller d’alumnes. També l’escola ha portat una ponència per explicar què fem i com ho fem. I també hem preparat pel Congrés de Ciència de la Politècnica dues ponències on hem extret la Física del Moviment Programat.
El grup de robots va trobar unes possibles necessitats: A la sala de mestres crear un robot per ensabonar plats i gots; al menjador un escura plats que agilitzés la neteja i pel pis de Segon Cicle hem generat un REPTE de futur per atendre la necessitat de repartir materials.

A l’escola creiem que aprenem més i millor quan en una situació ens sorgeixen preguntes i la robòtica ens permet fer-nos preguntes en situacions reals.

ROBOTSMUNTATGE from Riera de Ribes on Vimeo.

Experiències A2 DissenyarCrear from Riera de Ribes on Vimeo.