UNA MICA DE PEDAGOGIA PER COMENÇAR EL CURS

La primera setmana de setembre i abans de l’arribada dels alumnes a l’escola, els claustres de l’escola Sol i lluna de Castellar del Vallès i de Rellinars s’han trobat per parlar i debatre sobre pedagogia i de com aprenem les persones.

Aquesta trobada s’ha centrat en parlar de la planificació, tant a nivell de mestres com d’alumnes. Pels mestres poder reflexionar sobre com ens imaginem o fem la planificació de curs a partir del pla de treball i com aquest va aterrant, setmana rere setmana a les aules, i de com els alumnes en son protagonistes. Aquesta presentació va obrir una conversa molt interessant entre nosaltres.

Després d’una estona informal amb un tall de coca a la mà, vàrem poder compartir projectes de les dues escoles i parlar del seu fons i de la seva forma, així com aspectes de l’avaluació que trobem inclosos en els projectes.

Una bona experiència pedagògica que cal seguir cuidant!!!  Sabem que els primers dies d’escola son intensos, plens de feina i de reunions, però també sabem que aturar les “màquines” i destinar unes hores a la reflexió pedagògica és del tot necessari si no ens volem perdre en la immadiatesa ni en la urgència.

MOLT BON CURS A TOTHOM!