D’on venim?

L’escola Reixac és una edificació moderna i actual, encara que no sempre ha estat així.

Va iniciar el seu funcionament a l’edifici on és situat l’actual INS LA RIBERA, aleshores anomenat “Escola Municipal de Formació Professional 25 de setembre”.

L’any 1980 va iniciar-se la construcció del parvulari; més tard i per tal d’ampliar les seves instal·lacions, per necessitats de matrícula, s’ubiquen barracons on hi havia el camp de futbol situat al centre de la localitat.

Així que, a poc a poc, i sense deixar l’activitat educativa, es va anar avançant en el procés d’edificació i remodelació contínua de l’edifici per fases.

Mentrestant, la matriculació de l’alumnat va anar augmentant i de forma progressiva es va anar convertint en un centre de dues línies educatives.

Definitivament el curs 95-96, ja es pot considerar l’edifici completament acabat i ja podíem gaudir tots plegats, des de P3 fins a 6è de Primària dels nous serveis.

Posteriorment, i amb l’ajuda i la col.laboració de l’AMPA de l’Escola i de l’Ajuntament, es van anar aconseguint progressives millores als edificis. A l’any 2009 es va cobrir una de les pistes exteriors i al 2011 inauguràvem noves instal.lacions al pati d’infantil. Les tecnologies, evidentment, també s’han anat fet un lloc al centre. Antigament, ens havíem de desplaçar a l’aula d’audiovisuals per fer qualsevol projecció, i ara totes les aules ja disposen de canó. També han arribat a moltes aules, les pissarres digitals.

I així com l’espai en el què ens ubiquem ha anat creixent i enriquint-se, la nostra identitat també ho ha anat fent. La inauguració el curs 2007-2008 de la USEE, -anomenada actualment SIEI (Suport intensiu escolarització inclusiva)- una de les pioneres al Vallès Occidental i la primera del Municipi és segurament, un dels trets que més ens caracteritza i defineix avui en dia. La inclusió de la diversitat i l’acceptació i el respecte per la diferència esdevenen sens dubte, un dels grans motors del centre.