Oferta educativa


EDUCACIÓ INFANTIL

AULES

Els nens i les nenes estan en un ambient agradable, que potencia el seu interès per aprendre, des d’una perspectiva més manipulativa. Un ambient tranquil, on els alumnes expressen les seves emocions i creixen manipulant i experimentant amb tot allò que tenen al voltant.

METODOLOGIA

Els infants són persones capaces, plenes d’emocions, sentiments, experiències, espontaneïtat, curiositat i amb moltes ganes d’aprendre.

L’infant és un ésser social que interactúa amb els companys i les companyes, els adults i amb l’entorn proper. Aquesta interacció és una font de creixement i enriquiment mutu.

Les capacitats es desenvolupen molt millor i més ràpidament mitjançant el joc, ja que és el millor mitjà educatiu per afavorir l’aprenentatge i el coneixement. Allò que el nen aprèn a través d’un joc es transfereix a altres conductes. Per tant, el joc és una activitat que desperta la intel·ligència.

Els ambients a Educació Infantil es fan una tarda a la setmana i són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació, on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.

En els racons d’aprenentatge i de joc simbòlic, l’infant tria, decideix, organitza i treballa, afavorint el tractament de la diversitat i l’aprenentatge significatiu, afavorint el potencial investigador, observador i manipulador i la creativitat de l’infant mitjançant l’experimentació.

Durant el curs, també es fa un projecte interdisciplinar del nom de la classe. És una metodologia de treball globalitzada que es caracteritza perquè es desenvolupen els continguts, les estratègies i les capacitats que pertanyen a diferents àmbits.

HÀBITS I RUTINES

El treball dels hàbits i les rutines és fonamental, perquè ajuden a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball.

Reforcen l’autoestima i la seguretat personals dels nens i les nenes. Per tant, establim vincles de col·laboració entre l’escola i la família perquè sigui un objectiu comú pel creixement personal i l’aprenentatge dels alumnes.

MÚSICA

Es treballen diferents aspectes de la música: l’oïda, el llenguatge musical, el ritme, el moviment i la dansa, la cançó i l’audició. A part de l’hora setmanal de música, les mestres fan servir les cançons i les audicions com a recurs en el treball d’altres matèries. Amb les cançons i les danses també vivim les tradicions i les festes de l’any: Castanyada, Nadal, Primavera, Sant Jordi… Al desembre fem una cantada de nadales oberta a les famílies.

MATEMÀTIQUES

De manera globalitzada, manipulativa i sensorial s’introdueixen els àmbits de la numeració, el càlcul, la mesura, el raonament, l’estadística i l’orientació en l’espai i el temps. D’aquesta manera, els nens i les nenes avancen en la descoberta sensorial, en les seves possibilitats perceptives i en l’establiment de relacions lògiques de l’entorn.

A partir de la manipulació i l’experimentació de diversos materials se n’observen les propietats i es potencia el treball cooperatiu.

CONEIXEMENT DEL MÓN SOCIAL I CULTURAL

Les sortides i les excursions, els treballs per projectes i les celebraciones de les festes al llarg de l’any ajuden els/les alumnes a ampliar la informació i el coneixement que tenen sobre diversos elements del món social i cultural.

AGENDA 21

Es realitzen activitats d’observació i interaccionen amb l’hort de l’escola. Els nens i les nenes observen el cicle vital de les espècies vegetals i l’efecte que hi tenen les estacions de l’any. També participen en el conreu de diferents plantes per fomentar actituds de cura, respecte i conservació. D’aquesta manera podem observar, investigar i descobrir d’on venen alguns dels aliments que mengem, per fomentar una alimentació més natural i equilibrada, iniciant el mètode científic (l’observació directa, els canvis, les variables, les prediccions…) per arribar a un raonament més abstracte.

PATIS

Entenem els patis com espais únics d’oportunitats educatives. Per tant, hi ha en marxa un projecte que pretén millorar l’espai exterior destinat al temps d’esbarjo dels infants de P3, i l’espai del pati dels infants de P4 i P5. Aquestes millores estan pensades amb una intencionalitat educativa: socialització, motricitat, exploració, autonomia, seguretat…

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

A Educació Primària ens proposem que els/les nostres alumnes puguin desenvolupar les seves capacitats pròpies, que siguin capaços de ser crítics, de compartir, de cooperar amb els seus iguals i d’adaptar-se a l’entorn social proper basant-se en la pau i el respecte.

Volem aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món en que estan creixent. Posar les bases perquè esdevinguin persones capaces d’intervenir activa i críticament en una societat plural, diversa i en canvi continu.

A l’Educació Primària proporcionem una educació que:

  • Permet desenvolupar les capacitats personals i les habilitats socials.
  • Adquirir les habilitats i les competències relatives a l’expressió i la comprensió oral, a l’expressió escrita i la comprensió lectora, a les matemàtiques i a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.
  • Desenvolupar la capacitat d’esforç, treball i estudi.
  • Expressar el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.

Potenciem un treball en educació emocional que ajuda a crear un ambient tranquil que permet un aprenentatge més eficaç.

Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant individualitzat com de grup. Es treballen dinàmiques de grup per aconseguir una major implicació en l’aprenentatge i interès per “aprendre a aprendre”

Fem un aprenentatge cooperatiu, interdisciplinari i contextualitzat, per competències i habilitats, tan importants per a la societat del segle XXI.

Exercitem les competències matemàtiques fent servir la metodologia +KMates, que consisteix en organitzar i desenvolupar tots els continguts matemàtics al voltant de situacions-problema contextualitzats.

L’anglès és la llengua estrangera de la nostra escola, que s’introdueix a P4. Fem agrupaments flexibles, fent una especial incidència en la competència oral. I l’àrea de plàstica de 4t es fa en anglès (Arts&Crafts).

La pràctica esportiva i els valors de l’esport són un eix transversal del nostre projecte educatiu, afavorint el creixement personal i acadèmic dels alumnes.