La Nostra Història

Va ser la primera escola que hi va haver a la Garriga, tot i que no va tenir nom fins que es van estrenar els edificis actuals. Com que des de la muntanyeta on es va ubicar l’escola, es veia el santuari de Puiggraciós, van anomenar l’escola”Nostra senyora de Puiggraciós”, i més tard considerant que era una escola pública i laica, es va modificar i es va dir “Puiggraciós”.

D’ON VENIM

L’escola Puiggraciós és fruit de la primera escola del municipi, podríem dir que el primer nucli, com escola de nens neix l’any 1811 data en que fou nomenat el primer mestre Isidre Casanovas. L’any 1856 va ser reconeguda com escola elemental de nens. El van succeir el seu fill Antoni Casanovas que era mestre i alhora secretari de l’Ajuntament i  el seu nét Jenaro Casanovas. L’any 1857 després de 46 anys de l’inici de l’escola de nens, es va instaurar l’escola de nenes a càrrec de la religiosa Anna Ravell. Era un nucli escolar que rebia ajudes del consistori i va passar a ser públic l’any 1860.  A partir del 1871 van continuar la tasca docent Margarita Janer i Concepció Viguer. Tant l’escola de nens com de nenes van ocupar diferents locals i van anar creixent al mateix ritme que creixia el poble. Can Sala va ser el darrer espai que van utilitzar. L’any 1962 l’Ajuntament va fer els tràmits per construir un nou edifici amb cabuda per a més alumnes. L’any 1964 es van inaugurar les primeres aules a la muntanyeta. Posteriorment es va anar incrementant el número d’aules fins a ser una escola graduada i mixta, de doble línia educativa. Durant molts anys l’escola va ocupar dos espais: l’edifici de can Sala on hi havia el parvulari i a la muntanyeta les aules de primària.

Des de l’any 1975 al 1979 va enquibir el primer nucli de l’Institut de formació Professional (classes d’administratiu).  Uns anys més tard va tancar l’escola Immaculada de les monges i bona part dels alumnes van passar a formar part del col·legi Puiggraciós. Els arxius d’aquesta escola juntament amb els del col·legi Alpe que va tancar uns anys més tard van passar a la nostra escola ja que havien de quedar operatius per a futures gestions.

Som una escola amb molts anys d’història però que s’ha renovat constantment, actualment els edificis estan remodelats, amb la tecnologia necessària per a dur a terme un ensenyament adequat als nostres temps. En un marc incomparable  gaudim d’uns patis amb arbres i vegetació, amb hort i zones enjardinades, en plena muntanyeta i vistes privilegiades de la Garriga i el seu entorn.