SORTIDA PER CONÈIXER LA VIDA DE LES COLÒNIES I L’AIGUA

Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior juntament amb les set mestres d’Erasmus han tingut l’oportunitat de viure a la seva pròpia pell la vida de les colònies industrials tèxtils de la comarca del Berguedà i, concretament, el dia a dia a la Colònia Vidal de Puig-reig.
Els més petits ho han fet a través d’una visita teatralitzada pels diferents espais de la colònia convertint-se en treballadors de la fàbrica tèxtil i de la colònia que s’estenia al seu voltant i, els més grans, han fet un recorregut per les parts principals de la colònia acompanyats d’un guia en llengua anglesa.

Hem recorregut espais tan característics com la fàbrica (que encara conserva els telers i la maquinària), les cases dels obrers, les dutxes comunitàries, l’escola de nens i de nenes, la biblioteca, el safareig, la presa i la turbina que engegava l’engranatge per fer funcionar els telers. També hem pogut escoltar el soroll d’un dels telers de la fàbrica i hem quedat sorpresos de l’enorme soroll que hi devia haver quan funcionaven els més de dos-cents telers que anys enrere havien donat vida als habitants de la colònia.

Els alumnes també han pogut escoltar la sirena que donava per començada o acabada la jornada laboral a la fàbrica.

Un cop acabada la visita a la Colònia Vidal hem aprofitat el viatge per visitar el Centre de l’Aigua de Can Font i el Museu de la Tècnica on hem descobert el significat d’una sèquia, hem vist com eren els antics dipòsits d’aigua, hem experimentat com es construien les voltes de canó, ens hem sensibilitzat amb els diferents sons de l’aigua a través d’un joc i hem pogut investigar sobre les principals tècniques de potabilització de l’aigua.

Tot plegat ha fet que la jornada d’avui fos realment productiva i ens ha permès conèixer més a fons aquells conceptes treballats a l’aula i que formen part del projecte Erasmus+.
Clicant sobre una de les fotografies que acompanyen aquest article podreu accedir a l’àlbum complet.