CLEAN UP DAY EUROPE

Clean Up Day Europe consisteix en realitzar accions de neteja i recollida de deixalles del nostre entorn en uns dies determinats i a nivell de tot Europa.

En aquesta activitat hi vam participar els alumnes d’EI, CI i CM de la nostra escola. Abans d’anar a buscar les deixalles ens varen explicar les normes. Cada mestra era responsable d’un grup. Els grups eren de nens i nenes de diferents cursos.

A dins del grup gran varem fer subgrups on erem responsables d’un tipus de deixalla. Cada nen tenia uns guants i unes bosses per poder recollir i classificar les deixalles que anàvem trobant. La mestra tenia uns guants més gruixuts per recollir aquelles deixalles més perilloses.Ens varem organitzar i cada grup va anar a un espai del poble diferent passant per diferents rutes però tots vam acabar a l’Ajuntament. Els més petits es van quedar a fer la jornada de neteja al pati de l’escola.

Vam recollir dues bosses de multiproducte i mitja bossa de rebuig, mitja bossa d’orgànic i mitja bossa de vidre.

També ens van venir a ajudar algunes famílies de l’escola.

Ens vam adonar que hi havia moltes caques de gos i burilles de cigarró.

En acabar l’activitat vam contestar una enquesta en grup que ens va ajudar a reflexionar.

A l’enquesta la majoria vam respondre que:

• Havíem separat els residus.
  • Havíem après a reciclar millor.
  • L’activitat ens havia agradat.
  • Estavem ben informats del què s’havia de fer
  • Creiem que l’activitat ajuda a la gent a canviar d’actitud

(Notícia redactada pels alumnes de Cicle Mitjà)

Clicant sobre alguna de les imatges que acompanyen la notícia podreu accedir a l’àlbum complet de fotografies de la jornada. També podeu veure tot el que hem treballat a l’escola sobre la importància de reciclar i mantenir net el nostre entorn a partir d’aquest vídeo: