SORTIDA A L’EXPOSICIÓ “ESCOLES D’ALTRES MONS”

El dia 24 d’abril de 2017, juntament amb els alumnes de CM vam anar a veure una exposició a Olost. L’exposició era d’escoles d’altres països. S’anomena “Escoles d’altres mons”. Vam poder veure fotografies de Kim Manresa (fotògraf) i Carles Ernesto (Comissari de l’exposició). Allà nosaltres vam fer una activitat, vam relacionar una frase que les mestres ens havien donat amb una imatge.

Ens vam adonar que les altres escoles eren molt diferents a les nostres. També que nosaltres tenim moltes coses i en canvi altres escoles no tenen res de tot això. N’hi ha que ni tant sols tenen escoles i ho han de fer al carrer. Algunes d’aquestes escoles estan en guerra. Altres tenen alumnes perquè els hi donen menjar. Hem de valorar allò que tenim perquè ens hem adonat que altres nens viuen en pitjors condicions. Hi ha comunitats on només trien un nen per anar a l’escola i els altres no hi poden anar. Anar a classe a vegades no és gens fàcil i sovint s’han de caminar més de 10 quilòmetres. Ens ha ajudat a prendre consciència i valorar més tot allò que tenim, per exemple seria bo no fer malbé menjar ja que veiem que en alguns indrets els nens i nenes passen gana.

Més informació: http://www.diba.cat/web/educacio/recursos/jornades/escolesam

Redacta i publicada pels alumnes de CS. Escola Lluçanès

LA REVISTA GUIX PUBLICA UN ARTICLE D’UNA EXPERIÈNCIA A L’ESCOLA

El número 433 de la revista educativa GUIX (Abril 2017) on es publiquen experiències i articles relacionats amb el món de l’educació, ha publicat un article redactat per Mercè Viñas, mestra de l’escola.
És una bona notícia ja que això permet difondre les activitats i projectes que es porten a terme al centre i, al mateix temps, esdevenir un punt de referència per altres escoles i professionals del món de l’educació.
L’article porta per títol “A QUINA CONCLUSIÓ ARRIBEM? APRENDRE A ESCRIURE CONCLUSIONS” i en ell es descriu una experiència portada a terme a l’escola on s’implica l’alumnat de cicle superior de primària en l’escriptura de conclusions científiques.
La Mercè, juntament amb l’Alícia de la Casa, estudiant de la Universitat de Vic, expliquen com, a partir de les dades recollides sobre els embolcalls dels esmorzars, els alumnes aprenen a escriure una bona conclusió empírica, usant les dades com a evidències per fomentar l’afirmació que repon la pregunta d’investigació que s’ha formulat.
A l’escola ja fa un temps que treballem conjuntament amb el Dep de Ciències de la Universitat de Vic que ens ofereix assessorament i formació en l’àrea de Medi.

Podeu veure i llegir l’article complet (5 pàgines) clicant AQUÍ o sobre la primera pàgina (imatge següent):

S22C-617042014410_0001

 

SANT JORDI ESCOLAR 2017

Avui dia 21 d’abril hem celebrat Sant Jordi a l’escola. Primer hem fet classe normal fins a 3/4 de 10 i després hem anat cap al Passeig. Quan hem arribat en Gerard Garcés ha explicat un conte que havien creat els pares i mares de la Pitota, el conte es deia ” El cavall de colors i els seus amics.” Nosaltres hem escoltat el conte i hem ajudat a representar-lo disfressats amb els seus personatges. Més tard, quan s’ha acabat el conte, hem esmorzat allà mateix. (Clicant sobre cada fotografia accedireu a l’àlbum complet amb totes les imatges del Certamen Literari)

Quan hem acabat d’esmorzar s’ha fet l’entrega de premis del Concurs Literari. Com cada any, els més petits van fer un dibuix, els nens i nenes de Cicle Inicial un rodolí, els de Cicle Mitjà una narració i els de Cicle Superior un poema. El tema d’aquest any anava relacionat amb la Música. Hi havia dos premis per cada nivell. Felicitem a tots els guanyadors però, el més important, ha estat participar!

El regal que els han donat ha estat un lot de llibres redactats i il·lustrats pels nens i nenes de les escoles de primària que es van crear dins del projecte “Contes per la Pau” de la Lali Barenys i que ha publicat edicions Cal Siller.

La regidora d’educació ens ha dit que també ens faria arribar aquests contes a les escoles.

Ha sigut un matí molt divertit!

Jordina i Jordi de Cicle Superior

A la tarda tant els més grans com els més petits de l’escola han pogut gaudir de dues obres de teatre en anglès:

SESSIONS DE IOGA DURANT LA SETMANA SALUDABLE “PUC FER IOGA”

Al llarg d’aquesta setmana s’han organitzat diferents sessions de ioga, des dels més petits fins als més grans de l’escola.

Avui, la Gemma Bitriu, la NeusCornellas i la Rosa M. Forcada, autores de dels 4 contes de la col·lecció “PUC FER IOGA (editats per Cal Siller i relacionats amb les estacions de l’any) han visitat l’escola i han portat a terme una divertida i saludable sessió de ioga amb els nens i nenes d’Educació Infantil.

A partir del relat dels dos contes “Puc fer ioga a la primavera” i “Puc fer ioga a l’estiu” han anat introduint diferents postures relacionades amb el ioga, les han ensenyat als nens i nenes i després les han portar a la pràctica. Han pogut conèixer la postura del pont, la de la papallona, la del gronxador, la del nenúfar, la de la granota, la salutació al sol, l’abre que creix, la mudra de la flor, la respiració de l’abella, la visualització…i moltes d’altres postures que ens ajuden a mantenir flexible i saludable el nostre cos i la nostra ment. Els protagonistes dels contes (en forma de titelles) la puça PUC i l’ocell FER han estat els responsables d’endinsar en el món del ioga els nens i nenes de l’escola tot recordant que, aquestes activitats, es poden portar a terme també a casa!

La Gemma, la Neus i la Rosa són mestres d’Educació Infantil i Primària, practicants de ioga i formades en ioga a l’educació.

El taller ha fet les delícies dels més petits els quals han après que, per estar bé amb els altres i amb tu mateix, cal fer exercici i seguir uns hàbits saludables al mateix temps que és necessari dir-se sovint les paraules màgiques que els dos protagonistes de la història ens han ensenyat: “ESTIC CONTENT I SÓC FELIÇ“.

Des de l’escola volem donar les gràcies a l’editorial Cal Siller per fer possible aquesta sessió tan bonica i educativa i a les tres autores dels contes per la seva visita a l’escola i el seu entusiasme a l’hora d’explicar els contes i treballar amb els infants les diferents postures. Al mateix temps, també els volem desitjar molta sort en el seu projecte (podeu accedir al seu bloc clicant sobre les portades dels contes).

BICICLETADA, JOCS DIGITALS I XERRADA D’AUTOPROTECCIÓ

El 2n dia de la Setmana Saludable la bicicleta ha sigut la protagonista. A Educació Infantil i Cicle Inicial els nens i nenes han pogut gaudir d’un circuit construit al pati de l’escola, tots pogut practicar i veure la importància de la seguretat a l’hora de fer esport, adonar-se de la necessitat de la resistència i de l’esforç en la pràctica esportiva i practicar un esport de manera conjunta amb els seus amics i amigues. A més a més es dóna la coincidència que avui dia 19 d’abril es celebra el DIA MUNDIAL DE LA BICICLETA. (Clicant sobre cada fotografia podreu accedir a l’àlbum complet)

Els alumnes de Cicle Mitjà han participat al joc digital de Passa Paraula on, per equips, havien de descobrir conceptes relacionats amb la Salut i els alumnes de Cicle Superior han fet un taller-xerrada sobre l’autoprotecció i com portar a terme els primers auxilis.

COMENÇA LA SETMANA SALUDABLE

setmana saludableEl 3r Trimestre ha començat amb la SETMANA SALUDABLE a l’escola organitzant tot un seguit d’activitats encaminades a treballar els hàbits saludables entre els alumnes i que es troben englobades dins del Programa de Salut Integral que s’està portant a terme des d’inici de curs amb els alumnes d’Educació Infantil.

Del 18 al 21 d’abril de 2017 els alumnes dels diferents cicles, des dels més petits als més grans, participaran de tot uns seguit d’activitats com un esmorzar saludable, xerrada d’esports, ioga, joc del passa paraula amb continguts relacionats amb la salut, una xerrada d’autoprotecció i d’hàbits saludables….

El primer dia, el dimarts dia 18 d’abril els alumnes de cinicial van estar treballant l’esmorzar saludable, on vam aprendre que cal tres aliments, un làctic, una fruita i cereals. Van fer un joc al pati per equips per classificar els aliments per fer un esmorzar saludable, després a la classe van haver d’encerclar i reconèixer entre diferents combinacions d’aliments quin era l’esmorzar saludable entre els quals hi havia els tres aliments necessaris. A la tarda ho van escriure amb l’ajut dels ordinadors (làctic- iogurt- formatge – llet ; cereals- pa- magdalena- cereals; fruita- pera, suc de taronja- kiwi…). Els alumnes d’Educació Infantil van elaborar i assaborir un deliciós esmorzar saludable, a Cicle Mitjà van rebre la visita d’en Màrius i en Jordi (pares d’en Joan Gorchs i en Guim) que van ensenyar-los els esports de muntanya i els alumnes de Cicle Superior van participar d’una classe de ioga.

PASSEGEM JUNTS ABRIL 2017

Avui, dia 7 d’abril, últim dia del 2n trimestre, els nens i nenes, les mestres, la gent gran del Centre de Dia i  una trentena d’avis i àvies de l’escola,  hem fet una Caminada que ha comptat amb la col·laboració dels responsables del Centre de Dia, el Consorci i l’Ajuntament. (Clicant sobre les fotografies dels tres grups corresponents a les tres rutes programades accedireu a l’àlbum de fotos amb totes les imatges de la jornada)

Aquesta Caminada forma part d’una activitat inclosa dins del projecte “PASSEGEM JUNTS” impulsat pel Consorci i la Diputació de Barcelona, on els nens i nenes de l’escola caminen i es relacionen amb gent gran compartint una estona agradable i acabant amb un esmorzar conjunt, a càrrec de l’Ajuntament.

S’han organitzat tres rutes diferents segons l’edat dels nens i nenes però totes han acabat al mateix lloc, als jardins de Cal Bach: alumnes d’EI (ermita de Lurdes), 1r 2n i 3r (Sant Sebastià pel Grau), 4t 5è i 6è (Sant Sebastià passant per la Cadira d’en Galzeran).

Junts hem passat un matí molt agradable compartint experiències, històries i jocs gaudint d’un espai intergeneracional que ha fet que l’activitat resultés ser tot un èxit.

Des de l’escola volem agrair a tots aquells que han col·laborat a fer possible aquesta jornada i, en especial, a tots els voluntaris, gent gran i avis i àvies de l’escola que ens han pogut acompanyar.

MOLTES GRÀCIES A TOTS!

 

VISITEM L’ÒPTICA

A Cicle Inicial estem treballant els oficis i per això vam anar a l’òptica a conèixer l’ofici de la Marta, la mare del Jan, que és OPTOMETRISTA. Primer ens va ensenyar el lloc on treballava on hi havia: una màquina per graduar, una pissarra, una lupa, unes ulleres molt grosses que la Marta els hi posa uns vidres per veure si les persones hi veien bé o no, ulleres normals de moltes mides i colors, lents de contacte, un ordinador, una pantalla que hi posen lletres, una taula per posar les lents, un mirall…

També ens va ensenyar com funcionava la màquina per graduar i com ho veien per mirar els vidres que els hi van millor a les persones. Hi havia com uns vidres de plàstic que tapaven un ull i després l’altre i així la Marta podia veure quina graducació necessitaven. Abans de graduar revisen a veure com estan els ulls.

Ens va dir que a vegades cal fer exercicis per espavilar els ulls perquè a vegades hi ha persones que tenen un ull que no els treballa.

Després vam anar a la botiga i ens va ensenyar el tipus d’ulleres que els hi agraden més a la gent gran i altres ulleres que agraden a la gent  més jove. Ens va dir que normalment la gent més gran fa servir ullerse més grosses i que porten més graduació.

Ens va dir que quan encarregava els vidres els havia de demanar. Quan arribaven eren molt grossos i llavors una màquina els havia de retallar a la mida.

I una cosa que també ens va dir va ser que els vidres de les ulleres no es poden reciclar.

Article escrit pels alumnes de CI

 

ELS MÉS PETITS DE L’ESCOLA AL GRAN TEATRE DEL LICEU

Avui els nens i nenes d’Educació Infantil hem anat al Gran Teatre del Liceu de Barcelona a veure l’obra “Els Músics de Bremen” que ja havien estudiat i treballat des de l’escola i que ha estat molt ben interpretada per una colla d’artistes i ballarins en un entorn espectacular.

El dia a Barcelona ha començat núvol i amb una mica de pluja. Per sort, l’autocar ens ha pogut deixar just a l’entrada del Teatre i, a la sortida, el temps ens ha acompanyat durant el trajecte per les Rambles i el dinar en un bonic parc de la ciutat.

Els nens i nenes han quedat meravellats de l’espectacular entrada del Liceu i la gran sala i la cúpula que corona el sostre del Liceu. Ens han situat just a platea, a les primeres files i hem pogut gaudir, cantar i picar de mans juntament amb els protagonistes de l’obra. Alguns nens deien que semblava un palau o un hotel de luxe!

Una experiència que segur que no oblidarem! (Clicant sobre les imatges podreu accedir a la Galeria Fotogràfica de la sortida tot i que no estava permès fer fotografies de l’espectacle)

OFICI DE FISIOTERAPEUTA

Els alumnes de CI hem anat a veure l’ofici de fisioterapeuta a la Residència Nostra Senyora de Lourdes a Prats de Lluçanès.

La Montse, mare del David, ens ha ensenyat el gimnàs on els avis i àvies fan exercicis cada dia, hi ha unes escales per pujar i baixar, una rampa, unes paral.leles, i molts més aparells per fer diferents activitats.

Hem aprofitat per fer una sessió amb tots ells, hem cantat una canço “Tengo un tractor amarillo” fent diferents exercicis amb el cos.  Després ens ha explicat el seu horari.

Amb la Montse, la dinamitzadora, ens han preparat un regal per a nosaltres: la silueta d’un tractor groc que fa de marc una foto que ens hem fet .

Ens han rebut amb moltes ganes, hem après moltes coses i ens ho he passat molt bé.

Moltes gràcies!!

Alumnes cicle incial

PREMIATS ALS EWWR (EUROPEAN WEEK FOR WASTE REDUCTION)

El divendres 24 de març de 2017 es va reunir a Brussel·les el jurat dels Premis EWWR 2016 (European Week for Waste Reduction- Setmana Europea de la Prevenció de Residus) que reconeixen projectes destacats per la seva implicació i conservació del medi. El jurat estava format per personalitats del sector del medi ambient i la reducció de residus reconeguts a nivell europeu.

Els finalistes i guanyadors van ser escollits d’entre un seguit de professionals que van valorar la visibilitat dels projectes, la qualitat de l’acció proposada i l’impacte a llarg termini de l’acció presentada.

setmana-europea1D’entre les diferents accions de la categoria de Centres Educatius van escollir 3 premiats, d’entre els quals es troba el Projecte de la nostra escola (que al mateix temps forma part del programa Eramus+) Els guanyadors es donaran a conèixer públicament durant l’acte d’entrega de premis que tindrà lloc a Barcelona, el 18 de maig de 2017. Allà sabrem si l’escola ha quedat en 1a, 2a o 3a posició.

Les 3 escoles guanyadores en la categoria “Educational Establishments” són:

  • There is no planet B ornheim, implemented by Europaschule Bornheim,Germany
  • Un jardín para todos (A garden for everyone), implemented by Ikastola Iparragirre, Basque Country, Spain
  • We Are a Sustainable Community implemented, by Lluçanès Primary School, Spain

Gràcies a tota la comunitat educativa per la vostra implicació!

CICLE MITJÀ VISITA FONT GUILLERA EN EL DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

El passat dimecres dia 22 de març els alumnes de Cicle Mitjà acompanyats de voluntaris i membres de la plataforma Lluçanès Viu van visitar Font Guillera, una de les fonts que l’escola té apadrinades i que forma part del Projecte Fonts (Apadrinem el nostre partrimoni).

Durant el trajecte van treballar aspectes relacionats amb l’àrea de Medi com la vegetació, els rastres d’animals…

Les fotografies ens les ha fet arribar la Teresa Ribera. Moltes gràcies per compartir-les amb l’escola. Per accedir a la galeria podeu clicar sobre les imatges que acompanyen aquest article.

TALLER DE CONSUM RESPONSABLE UN FORAT AL MONEDER

Ahir els alumnes de tercer varem fer un taller titulat un forat al moneder. Amb aquest taller tant divertit, varem aprendre que no podem gastar-nos diners amb coses innecessàries, que abans de comprar ens hem d’informar sobre el producte i que és millor no gastar més del que tenim.

També varem parlar dels efectes ecològics d’anar a comprar amb bosses de plàstic i embolcalls d’un sol us, en comptes d’utilitzar bosses de roba i embolcalls reutilitzables els quals són més ecològics i millors pel medi ambient.

Un cop feta la presentació sobre el consum responsable, amb petits grups, varem inventar i escenificar improvisacions teatrals sobre que és un consumidor responsable i que no.

Amb aquest taller varem aprendre molt i ens ho varem passar molt bé.

Alumnes de 3r.

Clicant sobre les fotografies accedireu a l’àlbum de l’activitat

UNA FLORISTA I UNA MODISTA A CICLE INICIAL

Els nens i nenes de Cicle Inicial seguim treballant els oficis. Fa pocs dies vam rebre la visita de dues àvies d’en Joan Gorchs que ens van explicar a què es dediquen. (Clicant sobre les fotografies podreu accedir a l’àlbum complet)

Això és el que han escrit els mateixos nens de Cicle Inicial referent a la seva visita:

  • La Pepis fa molt temps que fa de modista. Ho ha fet molts anys i abans feia corbates i fins i tot va fer un vestit de núvia
  • La Pepis ens va explicar com fer una faldilla. Primer la va fer amb paper i després la va dibuixar sobre la roba. La va retallar, la va cosir i així va fer la faldilla. Ens va agradar moltíssim.
  • La Maria ens va ensenyar com fer un ram de flors amb clavells, tulipans… i ens va dir que per fer un bonic ram necessitem flors i material per guarnir com llaços, cintes i moltes coses coses.
  • La Maria ens va portar eines com un ganivet, alicates, tisores, cinta, flors, targetes i va fer un ram per cada classe.
  • La Pepis va portar eines com cinta, roba, guix, màquina de cosir, agulles, cinta mètrica, tisores…
  • Al final vam fer una bossa d’olor amb el nostre nom i amb romaní.
  • La Maria ens va explicar que, per fer un ram, cal tallar totes les tiges iguals.
  • La Pepis va fer servir una cinta que es diu “dent de rata” per poder decorar la faldilla.

Gràcies a les dues per venir!

FANTÀSTICA TARDA DE PORTES OBERTES

Aquesta tarda de diumenge l’escola s’ha omplert d’un bon nombre de persones i un reguitzell de nens i nenes que han volgut conèixer de més a prop els diferents espais on els alumnes aprenen, comparteixen i juguen.

Al pati els esperaven tot un seguit de jocs fets amb material reciclat de la companyia Guixot de 8 i en Gernat ha fet les delícies dels més petits i les seves famílies explicant dos bonics contes molt participatius que han acabat amb un taller relacionat amb el medi ambient i la seva cura. Les dues activitats han estat organitzades per l’AMPA de l’escola. (Clicant sobre cadascuna de les fotografies podreu accedir a l’àlbum de la Jornada)

Junts hem compartit una estona molt agradable on els més petitons han pogut fer de “guies” dels seus familiars i amics i han pogut conèixer el projecte pedagògic que es desenvolupa des de l’escola al mateix temps que compartien converses i experiències i gaudien dels diferents espais decorats i racons dedicats a les diferents activitats i projectes.

Tot l’equip de mestres de l’escola i l’AMPA volem agrair a tots aquells que ens heu acompanyat durant la tarda i us recordem que del 23 de març al 4 d’abril teniu una altra oportuntiat per acostar-vos a l’escola i visitar-la. Demà dilluns 27 de març a les 4 de la tarda per les famílies que vulguin hi haurà una nova reunió informativa.

CLOENDA DE LA SETMANA DEL MEDI AMBIENT

Avui tots els nens i nenes de l’escola hem anat al Passeig per gaudir de l’espai de jocs amb material reciclat de la companyia Katakrak, activitat oganitzada des de l’Ajuntament i que es troba emmarcada dins la Setmana del Medi Ambient.

Ha sigut una manera molt lúdica i divertida de donar per acabada una setmana intensa i molt profitosa per tots els nens i nenes de les escoles del municipi amb què han pogut participar de diferents propostes adreçades a diferents edats, algunes d’elles organtizades des de l’Ajuntament i d’altres des de les mateixes escoles.

Hem viscut experiències d’aprenentatge diverses com la visita a Font Guillera, el coneixement de l’entorn en activitats intergeneracionals, la participació en una exposició sobre el Medi Ambient i el reciclatge, l’elaboració de paper reciclat, una plantada per embellir la zona del passeig, la cloenda amb la companyia Katakrak i altres activitats que han fet que els alumnes prenguin més consciència sobre la importància de protegir el nostre entorn i fer un ús racional dels recursos naturals.

Des de l’escola volem agrair l’Ajuntament la iniciativa de programar aquesta fantàstica setmana i també a totes les persones que han ajudat a fer possible totes les activitats: agents rurals, voluntaris, tècnics…

Us recordem també que l’exposició sobre el Medi Ambient en què hi participen les dues escoles de primària de la població, restarà oberta fins diumenge al Centre de Dia. Us animem a visitar-la.

(Clicant sobre les fotografies podreu accedir a l’àlbum complet amb imatges del matí de cloenda)

ONA TOMÀS GUANYA ELS QUARTS DE FINAL DEL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

img-20170323-wa0009L’Ona Tomàs Sabata, alumna de sisè, ha passat els quarts de final del XIII CERTAMEN NACIONAL JUVENIL I INFANTIL DE LECTURA EN VEU ALTA resultant guanyadora en la categoria de Grumets Verds (Cicle Superior de primària).

La representant de l’escola va ser escollida després d’un procés de selecció on es van valorar diferents aspectes relacionats amb la lectura en veu alta. En aquest procés hi van participar diferents membres de la comunitat educativa: alumnes, mestres i altres professionals.img-20170323-wa0003

img-20170323-wa0008Dins del Pla Lector de Centre s’han anat realitzant diferents activitats de lectura i s’ha treballat amb tots els alumnes de sisè el llibre d’en Peter Walker “L’hora de la veritat”, obra escollida per aquests quarts de final.

Fins a l’Edifici del Sucre de Vic s’hi han desplaçat la tutora, l’Ona i la seva família juntament amb la Cèlia Gràcia Busquet, l’altra alumna escollida per substituir-la en cas que hagués estat necessari.

El següent pas és anar a Semifinals i caldrà treballar de valent ja que el nivell és molt alt.

Des de l’escola volem felicitar a l’Ona per haver arribat fins aquí així com també a tots els seus companys/es de l’escola tant els que han participat en el procés de selecció com tots aquells que s’han preparat tan bé les lectures. Molta sort!

Aquest és el vídeo que ens han fet arribar des del CRP amb tots els participants del 2n dia dels quarts de final. Podeu veure la lectura de l’Ona Tomàs al minut 24:42. La seva participació és excel·lent!

DIA INTERNACIONAL DELS BOSCOS

Dins els actes de la setmana del medi ambient avui hem celebrat el dia internacional dels boscos,  l’escola ha participat a la passejada amb avis fins a la cadira d’en Galzeran amb els alumnes de Cicle inicial. Ens han explicat les plantes remeires que ens hem anat trobant pel camí i els més petits de l’escola han col·laborat en una plantada de plantes per embellir el Passeig. També hem tingut la visita l’Isaac Peraire (l’alcalde) i els guardes forestals, que ens han explicat la seva feina. (Clicant sobre les fotografies podreu accedir a les fotografies de cada àlbum)plantada

forestals

cimg2144

Noticia d’un alumne de CI

Avui d’excursió hem anat amb els avis i els companys i les mestres. Llavors quan esmorzavem ha vingut l’alcalde, els forestals i el Paco de l’Ajuntament. Hem vist molts animals com l’insecte pal, la sargantana, l’ocell, l’aranya, la marieta i molts més…. i també hem vist moltes plantes com el romaní, l’argelaga, el jonc, els gallarets….

També hem vist molts llocs com una tina, el bosc, la cadira d’en Galceran, camins, i fins i tot un cau de conill. Ens ho hem passat molt bé.

Jan Díez

 

L’OFICI DE PAGÈS

L’Abel, el pare de l’Hug de 2n de cicle inicial, ens va venir a explicar l’ofici de pagès.

Ens va explicar la importància de fer de pagès, treballar la terra i cuidar els animals.

Ens va dir que treballa moltes hores i molts dies.

Ens va explicar les eines i les màquines que fa servir per treballar al camp (tractor, rampí, pala, cuba, cosetxadora, embaladora,…)

Com que no vam poder anar al Soler, perquè era massa lluny, ens va portar un garrí i un xai .

Els vam poder observar i tocar de ben aprop.

Moltes gràcies Abel, estem molt contents de tot el que vam aprendre.