L’escola Ponent, seleccionada per a la BIBLIO(r)EVOLUCIÓ

L’escola Ponent és un dels 30 centres seleccionats per la Fundació Jaume Bofill per repensar els usos de la biblioteca escolar:

La crida Biblio(r)evolució, repensem els usos de la biblioteca escolar ha fet pública la llista definitiva dels 30 centres que participaran en el procés de cocreació de nous usos de la biblioteca escolar. La crida a la participació ha estat un èxit i un total de 145 centres educatius van presentar propostes, totes elles interessants i d’alt valor.

En l’actual context de transformació educativa, considerem que una biblioteca escolar activa i integrada ha de poder respondre a alguns dels reptes educatius actuals com la personalització dels aprenentatges, la integració de les alfabetitzacions múltiples o l’accés a continguts de qualitat per al desenvolupament d’habilitats i competències, entre d’altres. Cal destacar la biblioteca escolar com a agent que garanteix l’equitat i l’accés dels infants més vulnerables a continguts de qualitat així com la cohesió de la comunitat educativa.

El repte que planteja la Biblio(r)evolució a la comunitat educativa és definir i cocrear fórmules innovadores que integrin la biblioteca escolar com un agent que respongui als reptes actuals de l’educació. Però també, i d’una forma molt especial, en incitar a la comunitat educativa a participar d’un debat ric sobre el paper clau de la biblioteca escolar en tant que agent de transformació educativa. I a més, pretenem fer-ho potenciant processos participatius i creatius, que mobilitzin, durant uns mesos, a tota la comunitat educativa en pro del repte plantejat.

El projecte que hi vam presentar planteja generar un espai d’intercanvi cultural en què participin les famílies dels nostres alumnes, amb l’acompanyament dels mestres. Es tracta que les mares i els pares puguin participar en lectures compartides amb els alumnes i en activitats de conta contes o d’explicar històries pròpies del seu país d’origen per tal de crear un intercanvi cultural, lingüístic i literari.

Aquí podeu consultar el llistat de centres seleccionats i el blog del projecte.