Normes bàsiques de funcionament

  1. ASSISTÈNCIA A CLASSE

Preguem a totes les famílies i alumnes la màxima puntualitat. Les portes d’accés al centre es tancaran a les 9´05h. i a les 15’05 h. Només es permetrà l’entrada fora d’aquest horari per causes justificades i amb la notificació escrita que hauran de signar en aquell mateix moment.

Recordin que la impuntualitat reiterada està tipificada pel Departament d’Ensenyament com una falta a les normes de convivència al centre, i així serà tractada.

Recordin que totes les faltes d’assistència s’hauran de justificar per escrit al professor/a corresponent.

En horari escolar els alumnes no podran sortir de l’escola sense l’autorització de vostès i acompanyats per un familiar. Cal que ho notifiquin a Direcció i/o al tutor/a.

Durant l’horari escolar els pares no podran entrar a les classes o voltar pels passadissos. Per a qualsevol eventualitat urgent hauran de dirigir-se a la conserge o a Administracció.

En cas de produir-se algun canvi de domicili, telèfon, etc. es demana ho comuniquin al tutor i a Administració.

Les activitats programades fora de l’escola, de les quals tindran deguda informació, formen part del currículum escolar, i així han de ser considerades. És important no faltar-hi. Aquestes sortides implicaran l’autorització per escrit dels pares o tutors. Els preguem, per tant, ens signin l’AUTORITZACIÓ que se’ls facilitarà, que serà vàlida per a totes les sortides del curs 2012/13 aprovades en Consell Escolar.

Recordem igualment que en cas que un alumne/a no participi d’alguna sortida, l’assistència a classe és obligatòria.

  1. SALUT I HIGIENE

És molt important que totes les famílies tinguin cura de la netedat personal dels seus fills/es.

Si observem que algun nen o nena es troba malament (febre, mal de panxa, diarrea, vòmits…) el mestre es posarà en contacte amb la família per assabentar-la i demanar-li que vingui a recollir-lo. Per això és molt convenient que facilitin al tutor o la tutora i a administració més d’un telèfon de contacte.

En cas de polls o conjuntivitis, l’alumne haurà de romandre a casa fins que no hi hagi perill de contagi. Més específicament en el cas de polls, haurà de tornar al centre després d’haver fet el tractament.

Si un alumne contrau alguna de les següents malalties: l’hepatitis, la tuberculosi, la meningitis…., la família ho haurà de comunicar al mestre i al director el més aviat possible, i no podrà assistir a classe fins que el metge de capçalera autoritzi la seva incorporació per escrit.

Siguem curosos en respectar les mesures presentades i no portem infants malalts a l’escola, com sempre us diem, tan pel bé del malalt com de la resta de companys. Si malgrat la información rebuda teniu dubtes, pregunteu a la reunió de pares d’inici de curs.

Accidents: En cas d’accident d’un alumne, l’escola actuarà de la següent manera:

– ACCIDENT CONSIDERAT GREU: l’escola contacta amb el 061 per establir l’atenció mèdica urgent i, simultàniament, ens posarem en contacte amb la família.

– ACCIDENT CONSIDERAT NO GREU: S’atendrà l’alumne a l’escola i a continuació s’avisarà a la família.

Hàbits alimentaris: A fi d’aconseguir uns hàbits alimentaris correctes i més saludables, recomanem que els esmorzars siguin adequats a l’edat dels alumnes, tot i assegurant aliments naturals i variats. No és saludable que els nens portin pastes i dolços per esmorzar.

Administració de medicació a alumnes: Per poder administrar medicació als alumnes cal que el pare, mare o tutor legal aporti una recepta o informe del metge/essa on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare o tutor legal ha d’aportar un escrit on es demani i s’autoritzi al personal del centre educatiu que administri al fill/a la medicació prescrita, SEMPRE QUE SIGUI IMPRESCINDIBLE LA SEVA ADMINISTRACIÓ EN HORARI LECTIU.

 

  1. NORMES BÀSIQUES PER A L’ALUMNAT.

3.1. Respecte als professors              

  • Els alumnes tractaran als professors amb respecte, tot utilitzant un vocabulari i unes maneres correctes.
  • Reconèixer i acceptar la figura del mestre com a conductor de l’ensenyament-aprenentatge.
  • Mantenir una actitud dialogant per resoldre problemes, tant propis com aliens i acceptar els acords presos.
  • Mantenir una actitud col·laboradora.
  • Atendre amb atenció les explicacions del professor.

 3.2. Respecte al personal no docent

  • Els alumnes tractaran al personal no docent amb el mateix respecte i consideració que al personal docent, tot utilitzant un vocabulari i unes maneres correctes.
  • Reconèixer i acceptar la figura del no docent com a imprescindible pel bon funcionament de l’escola.

3.3. Respecte als companys

  • Relacionar-se amb els companys amb respecte i consideració.
  • Respectar el treball dels companys, sense interrompre ni molestar.
  • Respectar les diferències entre els membres de la comunitat educativa, sense cap discriminació.
  • Els alumnes mostraran una actitud col·laboradora en el treball amb els companys, respectant les diferents capacitats, ritmes i interessos dels altres.

3.4. Amb ells mateixos

  • Tenir cura del seu aspecte físic i portar el vestuari adequat.
  • Reconèixer les seves conductes incorrectes i saber demanar perdó.
  • L’alumne haurà de ser responsable i tenir cura dels seus materials i de les seves feines.
  • Aportar el material que sigui necessari per a les tasques escolars.
  • Assistir a classe i participar en les diferents tasques escolars.

3.5. Respecte al centre

  • Els alumnes respectaran i mantindran correctament els equipaments i instal·lacions del centre.
  • L’alumne es desplaçarà pel centre amb ordre i correcció.
  • Només és podrà jugar a pilota al pati, o en espais on l’activitat es faci a demanda del professorat.
  • No es permesa la permanència a l’aula sinó és sota la supervisió del mestre.
  • En cas que l’alumne trobi al centre un objecte que no el pertanyi, el portarà al mestre o a secretaria.
  • En cas d’emergència al centre, l’alumne seguirà les indicacions de l’adult.
  • Col·laborar per tal que l’escola sigui un espai net, agradable i bonic utilitzant els mitjans que hi ha a l’abast.

3.6. Respecte al treball personal

  • Valorar i respectar el treball propi i dels altres.
  • Presentar les feines puntualment, esforçant-se perquè estiguin netes, polides i acabades.
  • Mantenir una actitud adequada en funció de l’activitat.
  • Mantenir una postura adequada.

3.7. Respecte a l’assistència

  • Assistir a l’escola tots els dies feiners és un deure.
  • L’horari reglamentari és obligatori per a tots els alumnes.
  • Les classes d’educació física són obligatòries per tothom. Només per prescripció facultativa es podrà dispensar als alumnes d’aquesta classe.
  • No romandre dins del recinte escolar fora d’horari lectiu, llevat que s’estigui fent alguna activitat en presència d’algun responsable.

 3.8. Respecte les absències i retards

  • Justificar les absències i retards amb una nota a l’agenda o trucada dels pares.
  • Ser puntual a les entrades i sortides.
  • Evitar les pujades a classe dels pares i/o acompanyants en els retards i/o absències.
  • Els alumnes que arribin tard a classe portaran el corresponent justificant signat pels pares. Les portes de l’escola es tancaran deu  minuts després de les nou i de les tres. A partir de les nou i cinc i de les tres i cinc es considerarà un retard i s’haurà de presentar la justificació corresponent.

3.9. Respecte de les sortides del Centre

  • Mantenir una actitud cívica i responsable en les diferents excursions, visites culturals i sortides.
  • Assistir i participar en les activitats acordades en el calendari escolar.
  • Assistir a l’escola en cas de no participar en la sortida .
  • No es podrà portar envasos de vidre, ni diners a les sortides i excursions.
  • No es podrà sortir del Centre durant l’horari escolar, a no ser que vinguin els pares o tutors a recollir a l’alumne.

3.10. Respecte a les hores del pati:

–          Durant les hores de pati no es podran practicar jocs o esports que suposin una pràctica de la violència ni un risc pels altres.

–          No es romandrà fora del recinte assenyalat per a l’esbargiment i el joc.

–          No és permès quedar-se a classe sense la companyia d’algun professor durant les hores de pati.

–          No es tiraran papers ni altres deixalles a terra. Faran ús de les papereres per llençar els papers o envasos de l’esmorzar.

–          S’han de resoldre els conflictes amb el diàleg i la reflexió, i si cal demanar l’ajut o intervenció dels mestres que vigilen el pati.

–          Respectar les instal·lacions i l’entorn natural del pati.

–          El temps d’esbarjo es farà preferiblement fora de les aules (pati) procurant que tots puguin jugar i evitant tot allò que sigui perillós.

–          Els dies de pluja els alumnes romandran a l’aula acompanyats del tutor o professor corresponent.

–          No es poden portar pilotes ni maquinetes electròniques ni mòbils.

–          Les pilotes i d’altres elements per jugar els proporcionarà l’escola.

–          Cal anar al lavabo i a beure aigua en les hores de pati, excepte en el cas d’educació especial o altres de força major.