Inici

Una infografia per combatre l’addicció a les pantalles

L’alumnat de 2n d’ESO elabora unes infografies en què exposa quin ha de ser l’ús responsable dels telèfons mòbils i quins són els perills de les addiccions a les pantalles. Després de llegir com alguns països gestionen aquesta qüestió i visualitzar un reportatge sobre les iniciatives que havien adoptat alguns instituts de Catalunya, els estudiants han redactat per grups el missatge que volen transmetre i han elaborat el disseny de la infografia. Un cop enllestida han hagut d’identificar les categories gramaticals, treballades durant les últimes setmanes, de totes les paraules del missatge. 

Els nous espais del nostre jardí

L’espai exterior d’Atzavara, és un espai més d’aprenentatge, on poder gaudir compartint experiències.
Per donar l’oportunitat que es produeixin diferents situacions i què els infants desenvolupin al màxim les seves possibilitats, des del cicle d’infantil s’ha decidit crear nous espais que els permeten experimentar i manipular amb un gran ventall de propostes a la vegada que tenen el contacte amb la natura i l’aire lliure. Les noves zones de joc permeten realitzar diferents tipus de joc, ja sigui motriu, simbòlic, artístic i científic…. Llegeix més»

A cicle inicial fem plàstica en anglès!

English:

In 1st and 2nd grades of Primary School we teach Arts and Crafts in English. The aim is to expose children to English language in other contexts than just the English lesson time. We also encourage children to learn basic oral expressions and vocabulary related to Arts and Crafts. 

As an example, for Carnival week in the Arts and Crafts lesson children have decorated their own masks with different materials enhancing their creativity. Afterwards we have used the masks to decorate the school’s hallway.  … Llegeix més»

Ajudem als artesans del passat, a Socials de 2n d’ESO

 

Aquest any, a la matèria de Socials de segon d’ESO, hem rebut tres encàrrecs molt especials. Amb aquestes capses d’aprenentatge, l’alumnat va rebre encàrrecs del passat per construir un mosaic a l’estil romà, una maqueta d’un arc de mig punt i una peça de guixeria àrab. Hem pogut veure que aquestes peces, tot i semblar molt fàcils de fer porten molt d’esforç i temps i hem après la diferència entre diferents materials de construcció.

Teatre, una optativa de 2n d’ESO

A l’optativa de teatre de 2n d’ESO aprenem a treballar en equip per aconseguir productes finals. Acostumem a fer activitats introductòries de cohesió de grup i de seguretat per després poder dur a terme la tasca interpretativa amb més facilitat. Debatem i tractem temàtiques basades en la vida real per portar-les a escena posteriorment. El més important d’aquesta matèria és el treball de la confiança en un mateix i el treball cooperatiu entre iguals.

Alemany: segona llengua estrangera a la secundària

El poeta romàntic alemany Johann Wolfgang von Goethe va escriure ja al segle XIX que una persona que no coneix una llengua estrangera no sap res de la seva pròpia llengua. Al nostre centre, l’alumnat de l’ESO poden estudiar alemany durant tota l’etapa educativa obligatòria de la secundària. Per les característiques de la llengua alemanya i el mètode comunicatiu que es fa servir, l’alumnat té l’oportunitat no només d’aprendre una llengua estrangera sinó de reflexionar sobre la sintaxi i la gramàtica de les llengües en general; la formació de les paraules, l’articulació de diversos sons, etc. 

Llegeix més»

Espais d’aprenentatge a cicle inicial

Els espais d’aprenentatge a cicle inicial són un entorn flexible i dinàmic on els i les alumnes poden explorar i aprendre a través de diverses activitats relacionades amb diferents àmbits de coneixement. Aquesta metodologia ofereix una estructura que permet als estudiants assumir un rol actiu en el seu aprenentatge, fomentant la seva autonomia i la seva capacitat per prendre decisions.

Les característiques principals dels espais d’aprenentatge en aquest context són les següents: Llegeix més»

Caixa de Vida

Els infants viuen de manera subjectiva el pas del temps. El temps és un concepte abstracte i difícil d’explicar. Pels infants el temps que prima és el que està vinculat a l’experiència, les emocions i els sentiments. En aquest cas el temps és imaginació, creació i també és experiència vital…. Llegeix més»

Projecte Cantina a l’ESO

La Cantina és un projecte inspirador que realitza l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, per vendre aliments saludables i sostenibles a l’hora d’esmorzar. La intenció del projecte és donar a l’alumnat l’oportunitat d’un aprenentatge globalitzat relacionat amb l’àmbit laboral, com per exemple trobar proveïdors, empatitzar amb els clients, entendre la llei de l’oferta i la demanda, la importància de la publicitat i de les promocions, i també utilitzar eines informàtiques per resoldre i agilitzar tasques.
Llegeix més»

La visita de l’Aureli

A l’escola ens ha visitat l’Aureli, un esquelet de mida real que ens està permetent que molts dels nostres alumnes aprenguin molt sobre ell.

Amb l’alumnat de 3r ens està ajudant molt a saber situar i nomenar cada os, ja que estem treballant l’aparell locomotor. Gràcies a ell, podem jugar en grup per poder esbrinar quin és cada os, quina funció té i quina és la seva grandària.

Per altra part, amb els seus moviments podem aprendre les articulacions i quins ossos intervenen.

Alguna vegada hem entrat a la classe, no recordàvem que s’havia quedat allà i ens hem emportat un bon ensurt!

Ens visita l’escriptora Muriel Villanueva

Ahir vam rebre la visita de Muriel Villanueva, autora de “Duna”, el llibre que hem llegit aquest 2n trimestre a 1r d’ESO. Va ser una gran oportunitat de conèixer de ben a prop la feina d’una escriptora i descobrir les incògnites que ens havia deixat el llibre.

Aula de Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva (SIEI).

L’Institut Escola Pere Lliscart, compta amb una aula SIEI, «Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva». Són dotacions extraordinàries de professionals que s’incorporen a les plantilles d’escoles i instituts com a recursos intensius per atendre alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin per a tots els cursos.

Llegeix més»

Vull ser el teu amic. Aula d’acollida

L’alumnat d’aula d’acollida està treballant l’ús oral de la llengua catalana a partir d’un repte. El repte plantejat és el següent: “arriba un alumne nou a la classe i vull ser el seu amic”. 

Per parelles han construït el seu propi diàleg mitjançant una pauta d’ajuda pel desenvolupament del guió de la conversa. Seguidament,  fan la presentació i la gravació oral del diàleg. A més a més, estem impulsant la competència digital de l’alumnat a través de l’ús dels Chromebooks on han après a utilitzar l’eina digital del Canva. Com a producte final han realitzat l’edició del vídeo on fusionen la imatge amb el diàleg creat i gravat.

Els espais d’aprenentatge a 6è

En aquest segon trimestre, els alumnes de 6è estem immersos en diverses activitats als espais d’aprenentatge, uns espais que ens ofereixen l’oportunitat d’explorar i aprendre de manera única.

Hem jugat al Pick a Pig, un joc que ens convida a trobar semblances per tal d’exercitar la nostra capacitat d’anàlisi i observació. A més, hem creat un Lapbook sobre la unitat que estem treballant a Medi. D’aquesta manera, repassem el tema de manera pràctica i visual. També hem reforçat les operacions matemàtiques i hem après a elaborar climogrames. A més a més, ens ho hem passat genial jugant al Scattergories i al Paraulògic, on hem tingut l’oportunitat d’enriquir el nostre vocabulari!

L’aprenentatge en moviment i relació.

Als ambients d’educació infantil de la nostra escola, trobem diferents espais d’aprenentatge. On a partir de les diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se, etc. I on nosaltres com a docents, contribuïm al desenvolupament integral dels infants, afavorint l’autonomia i la construcció d’un aprenentatge en moviment i relació. … Llegeix més»

Teatrets de taula

Com diu Tamara Chubarovsky, “Los cuentos breves y sencillos, con cancioncillas y rimas, les permiten entrar en la magia del cuento y poder participar activamente con todos sus sentidos.” Els teatres de taula permeten que les grans històries o contes trobin un espai íntim i màgic on cobrar vida. Els teatrets de taula es componen d’un escenari senzill amb elements importants de la història que es narra: fons, espai, titelles dels personatges i elements per ambientar el context del conte. Acostumen a incloure un ritual d’inici i final, a més de cançons i rimes que faciliten la narració i la projecció del conte cap als infants. … Llegeix més»

Amagatalls

Potser us heu fixat que tenim amagatalls a tots els ambients d’educació infantil, fins i tot al jardí. Us heu preguntat mai per què? Hi ha cabanes grans, com la nova gran casa de nines Waldorf o el refugi (als ambients de ciències d’Arrels – I3 – i Sotabosc – I4), l’escenari a l’ambient artístic d’Obrador (I5) o el túnel del jardí. També hi ha cabanes més petites, com el tipi o l’estructura de fils (als ambients de construccions de Pedrera – I5 – i Forja – I4), la llavor a l’ambient artístic de Trencadís (I3) o el tub del jardí… Llegeix més»