Programa de reutilització llibres de llibres de text

L’equip docent de l’Escola PAX de Tarragona treballa des de fa molts anys per inculcar en l’alumnat valors de cooperació, responsabilitat, sostenibilitat i respecte amb el medi ambient. La recollida selectiva i setmanal de papers, la fira del llibre vell, els tallers i les activitats de l’àrea de plàstica amb objectes reciclats, l’especial cura que es manifesta en vers el bosc i les plantes del centre, l’ús continuat de papers reciclats per tasques d’esborrador… són exemples de la materialització d’una línia pedagògica que des de fa més de quaranta anys regeix en el centre.

Educar per al consum racional i sostenible és necessari. Ensenyar els nens i nenes a identificar els incentius publicitaris, aprendre a destriar el que és necessari del que no, adonar-se de la magnificació de certs objectes, són eines que els poden ser molt útils en la seva vida com a ciutadans. Però a més, si aconseguim que reconeguin les desigualtats, que col·laborin amb els altres, que es facin responsables dels seus propis actes, possiblement haurem posat el primer gra de sorra per aconseguir una societat més solidària, respectuosa i sostenible.

És dins d’aquesta línia que emmarquem el nostre projecte de socialització de llibres de text iniciat el curs 2006/07.

Objectius

-Introduir de manera pràctica en l’educació dels nens i les nenes valors com el saber compartir, la igualtat i la responsabilitat.

-Fomentar els valors de solidaritat, capacitat de compartir i respecte al bé comú.

-Adonar-se dels beneficis que comporta l’ús de materials comuns.

-Potenciar el respecte i la responsabilitat davant dels materials comunitaris.

-Afavorir la solidaritat i l’esperit cooperatiu en aspectes quotidians.

-Garantir la igualtat en les condicions d’escolarització de tot l’alumnat.

-Promoure la cultura del reciclatge i la reutilització dels recursos.

-Educar per al consum racional i sostenible, i per a l’estalvi ecològic i econòmic.

-Fomentar la cooperació entre alumnat, les famílies i el professorat.

-Promoure projectes educatius de centre compartits i gestionats per la comunitat educativa.

-Reduir la despesa familiar en concepte de llibres de text i material didàctic complementari.