Cantània 2018: “Partícules”

Els alumnes de 5è ja hem començat a treballar la cantata d’aquest any!

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països tant europeus com americans. S’ha cantat a Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat del Vallès, Vic i Vilafranca del Penedès, però també a Parla, Salamanca, Saragossa, Sevilla i Valladolid, i fins i tot a Alemanya (Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz), a Bèlgica (Brussel·les), a Veneçuela (Caracas), a Itàlia (Alexandria) i a Mèxic!. Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.

La composició musical d’enguany és obra del compositor Lluís Vidal i escrita per Sergi Belbel. Dirigida per Josep Prats, Elisenda Carrasco, Montserrat Meneses i Oriol Castanyer (direcció musical) i Marta Gil i Ignasi Tomàs (direcció escènica).

Aquest any amb la Cantata “Partícules” assistim a l’origen i evolució de l’Univers. Ara fa uns tretze mil vuit cents milions d’anys hi va haver una gran explosió: un magma ben espès que de cop s’espandeix. És l’origen del món; tot és calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent…

Resultat d'imatges de cantània 2017 figueres

(imatge: Cantània “Les desventures de Mimí” 2016)