Apunts de la xerrada del Carles Parellada

foto-apunts-reduida

EL LLOC DELS PARES I EL LLOC DEL FILLS

Tots aquells i aquelles que hem escoltat alguna vegada al Carles sabem que les seves xerrades són molt valuoses. L’altre dia a l’escola, amb la xerrada que va organitzar l’AMPA, ho vam poder comprovar.  Van ser dues hores molt enriquidores per nosaltres: mares (sobretot, perquè n’hi ha havia moltes…), pares ,mestres i professionals de l’educació.

Deixem aquí uns apunts amorosos i motivadors que ens encoratgen a acompanyar de manera positiva i alegre els nostres infants.

• Les criatures venen de sèrie amb un programa biològic perfecte, per tant, hem de fer el mínim possible per no embolicar-los més. Ens hem de despreocupar.
  • Ja surten actualitzats, amb la versió més complerta, és per això que hem de tenir una mirada cap a ells/es d’èxit, de persones competents.
  • Les nostres criatures són perfectes i han de passar per unes etapes maduratives que hem de respectar. Ens estan dient “Jo sóc diferent a tu”. Si ens posem nerviosos la situació s’agreuja, la millor cosa que podem fer, és “fer poc”, observar i tenir sentit comú.
  • Intentem evitar les expectatives. Nosaltres posem en una situació de fragilitat als nostres fills/es amb les nostres expectatives.
  • Important pensar: “Fill, te’n sortiràs”.
  • Tot està perfecte. Podem fer-ho bé però, sense grans coses “Sin grandes aspavientos”.
  • Així que, no ens preocupem, simplement, acompanyem als nostres fills i filles.
  • Actituds importants per aquest acompanyament: Confiança (pensar que ells/es tenen bagatge i nosaltres recursos), reconèixer al nostre fill/a com a ésser singular tal i com és, presència, alegria (les preocupacions ens treuen alegria) i gratitud.
  • Importància de tenir sintonia i complicitat amb l’escola.

1. Juanjo Gómez Pérez

Tot un ÉXit!!!! .
    Esperem que es facin més conferències i activitats!!
    Gràcies a les persones que van fer possible aquesta xerrada.

2. Núria Paula Güell

No coneixia al Carles, no havia estat mai en una xerrada seva. Haig de dir que em va agradar molt la seva manera de transmetre’ns la informació, que les dues hores se’m van fer molt curtes i que el tema de la xerrada va ser molt interessant.
    Espero que es puguin fer més xerrades, conferències i/o tallers d’aquest tipus.
    Moltes gràcies a l’AMPA i a l’escola per fer-ho possible!

3. Cristina Boria

El Carles és un mestre inspirador, transmet molta confiança en nosaltres mateixos en aquest gran repte d’educar/acompanyar als nostres fills. Fem-ho fàcil i gaudim!
    Gràcies per aquesta xerrada!
    Tant de bo poguem compartir més espais com aquest