PROGRAMA COOPERATIU PER AL FOMENT DE LA REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC COMPLEMENTARI
PROJECTE DEL CEIP MARIA MONTESSORI DE RUBÍ
1 INTRODUCCIÓ
El Projecte de reutilització de llibres neix arran de l’entesa de l’AMPA , del claustre de professors i del consell escolar per dur a terme un projecte que esdevé necessari per tal de complementar valors que es treballen a l’escola com ara la solidaritat, el respecte als béns comuns, el consum responsable, el sosteniment mediambiental i l’estalvi, tant pel que fa a la despesa familiar com pel que fa a la despesa ecològica.
Durant el curs 2007/2008 es va dur a terme la fase d’estudi i d’aprovació del projecte entre els interlocutors esmentats anterioment, la d’informació a la resta de comunitat educativa que són les famílies i la de divulgació als nens i nenes amb l’ajut dels professors.
Un cop avaluades les tres fases, estem convençuts de la viabilitat del projecte i esperem comptar amb la col·laboració de bona part de les famílies implicades.
2 OBJECTIUS
2.1 Generals
-
L’article 1 de la LLei orgànica 8/1989, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, estableix que tothom té dret a una educació bàsica que permeti el desenvolupament de la personalitat i la realització d’una activitat útil a la societat. D’acord amb aquest article, volem contribuir a què els nostres alumnes tinguin les mateixes possibilitats i facilitats d’aprenentatge i que no se sentin discriminats per aspectes materials.
-
Aplicar el criteri ecològic de la reutilització amb la consegüent reducció de residus.
-
Estalviar paper. El càlcul aproximat són uns 600 kg anuals.
2.2 Pedagògics
-
Aprendre a compartir i a respectar els béns comuns, d’acord amb el compromís que adquirirà de conservar-los i de reintegrar-los al centre.
-
Treballar la austeritat i la utilització racional dels recursos.
-
Canviar els hàbits pel que fa al tractament dels llibres (no escriure-hi,…).
2.3 Econòmics
-
Disminuir, tot acceptant que no es podrà suprimir totalment, la despesa familiar en llibres de text.
-
Ajudar les famílies més desfavorides a suportar la despesa en material escolar
-
Aconseguir un increment de l’estalvi a mesura que s’ampliïn els nivells d’aplicació.
3 NOMBRE D’ALUMNES QUE HI PARTICIPEN EL CURS 2016/17
475 alumnes de l’Escola, dels quals 308 d’Educació Primària es beneficiaran directament de la subvenció.
4 COMISSIÓ DE SEGUIMENT I GESTIÓ DE LLIBRES DE TEXT
4.1 Funcions
– Impulsar el projecte per tal que els professors triïn el major nombre posible de llibres susceptibles de ser reutilitzats d’acord amb els requisits del Programa i del projecte de l’escola.
– Elaborar la relació de llibres susceptibles de ser reutilitzats.
– Elaborar la llista de llibres cedits per les famílies en acabar cada curs.
– Elaborar la llista dels quaderns de treball i de material fungible que les famílies hauran d’adquirir cada curs.
– Supervisar els mecanismes de control per tal de vetllar pel bon ús de llibres.
– En acabar el curs, comprovar l’estat dels llibres reintegrats al centre i decidir si són aptes per a ser reutilitzats el curs vinent.
– Vetllar perquè hi hagi el nombre de llibres necessaris cada començament de curs. Això vol dir que caldrà adquirir el material que no s’hagi pogut aprofitar.
– Portar l’administració comptable del projecte, tant en ingressos com en despeses i fer el càlcul d’estalvi.
– Establir contacte amb les editorials o proveïdors per tal d’aconseguir el millor preu pels llibres i material que caldrà adquirir
– Vetllar pel reciclatge del material que no es pugui reutilitzar.
– Vetllar per la consolidació dels valors i hàbits que es plantegen en els objectius d’aquest projecte.
5 REGLAMENT
-
Els llibres de text són propietat de l’escola i es deixen en préstec durant el curs escolar.
-
Els llibres no es poden guixar ni amb bolígraf ni amb retolador. En el cas que calgui subratllar, s’haurà d’utilitzar un llapis tou del número 2.
-
Els llibres s’hauran de retornar esborrats i nets.
-
Si es perd o deteriora un llibre, la familia responsable n’haurà d’abonar l’import íntegre.