Presentació al Fòrum d’educació i cultura popular

Ja fa tres anys que l’escola Montessori és padrina del Ball de Gitanes de Rubí, dins de l’activitat “Apadrinem l’entorn social i cultural del territori”.

Per aquest motiu, el dissabte 27 de gener vam participar al Fòrum d’educació i  Cultura celebrat a Barcelona, tot explicant l’experiència del nostre centre. Vam assistir-hi representants de famílies, alumnes i  mestres, així com la Directora del Centre de Recursos Pedagògics de Rubi i Castellbisbal. Ens van acompanyar  l’Isidre Rubio i la Maria Josep Serra. La nostra aportació va consistir en una breu explicació de l’activitat d’apadrinament del Ball de Gitanes acompanyada d’un vídeo en el que es mostra d’una banda la celebració de les Gitanes al carrer per Festa Major i d’una altra, un recull del que l’escola realitza, finalitzant en la representació de la Ballada participativa.

L’experiència va ser molt enriquidora i creiem que la nostra aportació va ser acollida de bon grat.