Projecte “School to school”

El punt de partida del programa “School to School” ha estat la visitat a la nostra escola del Lancy Dodem.

El Lancy ens ha explicat com es viu a l’Índia rural. Ell va néixer al districte d’Anantapur, al sud de l’Índia i ens ha explicat la realitat de l’índia rural des de la seva experiència personal.

Els pares del Lancy van trobar treball al campus central de la Fundación Vicente Ferrer-Rural Development Trust (FVF-RDT); ell com a conductor i ella com a cuinera. Amb la mort del seu pare, Vicenç Ferrer va acollir al Lancy i a les seves germanes sota la seva protecció, per aquest motiu es diu que el Lancy és el primer nen apadrinat de la Fundació.

Des del 2001 viu a Barcelona i forma part del Departament de Comunicació de l’Oficina Central, com tècnic de sensibilització. Realitza tasques de sensibilització donant conferències, xerrades en centres educatius, representa a la FVF.

La nostra ZER col·laborarà en aquest projecte tant engrescador a les hores d’anglès, elaborant material per enviar a l’Índia en aquesta llengua, amb els alumnes de 6è de primària (a Miravet també hi col·laboren els alumnes de 4t i 5è perquè estan junts a l’aula).

School to School from Fundación Vicente Ferrer on Vimeo.

A més, el Lancy ens va presentar el seu llibre “Mi viaje al Norte“. Si voleu llegir el seu llibre el tenim a les dues escoles de la ZER.

“En Mi viaje al Norte Lancy Dodem narra las anécdotas y vicisitudes de su apasionante viaje: desde la inmensa y árida llanura del Decán, donde enun lugar llamado Anantapur nació y transcurrieron los primeros años de su vida al amparo de la Fundación Vicente Ferrer, hasta la cosmopolita y acogedora ciudad de Barcelona, donde actualmente trabaja y ha creado su nuevo hogar.En su relato se pone de manifiesto el contraste entre dos realidades, Oriente y Occidente, y el abismo que las separa. También los años que Lancy Dodem compartió con Vicente Ferrer, por quien siente una profunda admiración y un inmenso agradecimiento «porque me enseñó todo aquello que no se puede enseñar: él siempre vivió humildemente, perdonando de corazón, ofreciendo una segunda oportunidad y trabajando incansablemente para hacer realidad su sueño de erradicar el hambre, el sufrimiento y la desigualdad».A través de su narración, el autor nos anima a tomar las riendas de nuestras vidas con valentía, comprendiendo el poder de la acción y, como hace el agua, aprendiendo a fluir con la vida…”

MOLTES GRÀCIES LANCY!