Padrins de Lectura

Els “padrins de lectura” tenen una missió important: acompanyar als seus fillols i filloles en l’aventura del llegir; introduir-los en el món màgic dels llibres, de les històries i de la fantasia, de les lletres i la imaginació. Creen uns llaços afectius importants, i això fa que l’acte de llegir sigui recordat, tant per uns com per altres, com un moment agradable i càlid.

Els padrins i padrines són alumnes de 5è i 6è de Primària i els /les seus/seves fillols/es són l’alumnat de I4 i I5 respectivament. Depenent de l’any, cada padrí/na té un/a fillol/a, o dos.

Les trobades es fan mensualment i utilitzem diferents espais: les aules, passadissos i, si fa bon temps, aprofiem qualsevol raconet exterior.

Abans de la trobada, els/les padrins/es, escullen un parell de contes per explicar als seus fillols/es, els prenen a casa, els llegeixen amb calma i de forma expressiva a diferents membres de la família.
En iniciar l’activitat els/les padrins/es reben un fullet informatiu de la biblioteca, i un contracte que signaran padrins/es i tutors: un contracte de compromís, perquè aquesta activitat ho és un compromís, amb els/les fillols/es i amb la lectura.
En finalitzar l’activitat es farà un acte de comiat, què s’acordarà entre els tutors/es dels padrins/es i els
fillols/es. Haurà de ser un acte de reconeixement, intercanvi d’impressions i emocions.

L’activitat té els objectius següents:

▪ Millorar el procés lector i motivar l’alumnat en el gust per la lectura.
▪ Treballar la lectura en veu alta, l’entonació, l’expressió, la comprensió del text…
▪ Educar en la responsabilitat i el compromís, establint una relació de col·laboració i ajuda mútua.
▪ Desenvolupar diferents estratègies de lectura.