L’escola

L’Escola Mare de Déu del Remei es troba situada al carrer Les Rodes nº 8 del municipi d’Alcover a la comarca de l’Alt Camp.

Acull alumnes de la pròpia vila i dels municipis de Mont-ral i d’El Milà.

La matrícula per aquest curs 2023/2024 és de 456 alumnes repartits entre 7 aules d’Educació Infantil i 14 aules d’Educació Primària.

El centre compta amb dues classes d’educació especial, dues de robòtica, dos biblioteques, dues aules de música i dues biblioteques (una a Ed. Infantil i una a Ed.Primària), una aula de psicomotricitat, aula d’educació artística (plàstica) i dues aules de suport; una per fer els mitjos grups d’anglès i una per TAC. També comptem amb un pavelló a disposició de l’escola en horari escolar i on es fan extraescolars i servei d’acollida, menjador escolar, 3 aules obertes, una destinada a EAP i CREDA.

La plantilla de mestres és de 34 mestres entre direcció, tutors, especialistes i la mestra de religió. També comptem amb el suport de la psicopedagoga de l’EAP i una treballadora social de l’EAP. Altres professionals són el logopeda del CREDA, la Tècnica Especialista d’Educació Infantil i dues vetlladores.

El model d’escola, que es vol aconseguir, és el d’una escola que reuneixi les següents característiques:

  • Plural: en idees, religions, ètnies…
  • Democràtica: en l’activitat de tots els seus òrgans.
  • Integradora: buscant mitjans per a la integració de tots els seus alumnes.
  • Participativa: en totes les activitats del poble, menys en les de tipus ideològic o polític.
  • Dinàmica: en el treball escolar i administratiu.
  • Avaluativa: en avaluació contínua del seu treball a fi i efecte de millorar-lo.
  • Renovadora: adaptant-se a les noves necessitats educatives.
  • L’objectiu final del centre és aconseguir l’educació integral dels alumnes. En aquesta educació hi ha d’haver no només els aprenentatges curriculars, sinó també la potenciació del control de les emocions, l’autoestima, l’autonomia, la tolerància, el respecte a les normes i tots aquells valors que ajudin a un bon desenvolupament de la personalitat de l’alumne a fi i efecte d’aconseguir formar una bona societat.