DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA

L’alumnat de l’escola vam pensar com treballar el “Dia mundial de l’activitat física”, a l’edat que sigui, d’una manera econòmica i a l’abast de tothom. Dins dels ODS (objectius de desenvolupament sostenible), concretament el de Benestar i Salut, va sorgir la iniciativa de treballar-lo mesurant les distàncies (metres) i el temps (minuts) per desplaçar-nos per tots els llocs més rellevants del nostre poble.

Aquí teniu el resultat i us demanem que el poseu en pràctica, tothom a fer esport i a caminar:

Mou-te i Viu Feliç!

L’alumnat de l’escola.

A 5è recitem poemes. Dia mundial de la poesia

L’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 21 de març Dia Mundial de la Poesia (DMP). Per celebrar ho, des de l’any 2008 la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs Unesco promocionen aquesta celebració tant en el nostre domini lingüístic com a la resta d’Europa i del món amb l’elecció d’un poeta i un seu poema per a l’ocasió. La ILC ha escollit el poema “m’he estimat molt la vida” de Vicent Andrés Estellés, de qui enguany commemorem el centenari del naixement. Partint d’aquesta composició, l’alumnat de 5è i 6è ha recitat el poema amb les seves llengües maternes/paternes. Podeu escoltar-los escanejant el QR de cada llengua.

ÀUDIOS DE LES POESIES:

Per accedir als àudios de cada poesia, feu clic: amazigh, àrab, castellà, català, euskera, francès, gallec, polonès i romanès.