Impuls i foment de l’anglès

angles

El nostre projecte lingüístic impulsa i fomenta l’ús de l’anglès a fi que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques en aquesta llengua en acabar l’etapa d’Educació Primària. Tenim endegats diferents plans per aconseguir-ho:

• Avançament de l’anglès a I3: hi ha dues sessions destinades a treballar, de forma desdoblada (amb la meitat del grup-classe), la familiarització amb aquesta llengua a través de cançons, contes… Aquest treball té continuïtat durant tota l’Educació Infantil (a I4 i a I5 són 3 sessions, dues d’elles desdoblades i l’altra amb tot el grup).
  • AICLE: un dels quatre tallers artístics internivells de l’àrea de visual i plàstica es fa en anglès. A Cicle Superior part de les sessions de projecte s’imparteixen en anglès.
  • Sharing to learn: alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut Marianao vénen un cop a la setmana a fer d’auxiliar de conversa dels infants de Primària. Suposa un enriquiment mutu, ja que és un aprenentatge-servei on els més grans s’emporten la satisfacció i l’experiència d’ensenyar i els més petits gaudeixen de l’aprenentatge entre iguals.
  • Expressió oral en anglès: des d’I5 fins a 6è es fan sessions desdoblades d’expressió oral en anglès per a millorar la competència oral dels infants.

Durant el període 2019-2022 hem participat al projecte d’innovació GEP: Generació plurilingüe, per a avançar en la metodologia AICLE (impartir en llengua anglesa àrees no lingüístiques). El curs 2021-2022 hi ha hagut una auxiliar de conversa nativa que ha ajudat els infants d’I4 a 6è a millorar la competència de l’expressió oral en aquesta llengua i els cursos 2022-2023 i 2023-2024 s’han fet tallers en llengua anglesa subvencionats pel Departament d’Educació.