Història

La nostra Escola es va fundar l’any 1975. El “Colegio Público Marianao” era un centre de doble línia que impartia l’EGB. Actualment, som una Escola d’Educació Infantil i Primària, d’una línia educativa (dos grups a 1r i a 4t).

La nostra Escola es diu Marianao com el nostre barri. El nom prové dels marquesos de Marianao, antics propietaris d’un Palau construït fa més d’un segle, situat a un parc molt proper. El Marqués de Marianao era el successor d’una família catalana que es dedicava al comerç i al tràfic d’esclaus entre Àfrica i Amèrica.

La paraula Marianao procedeix de la paraula “mayanabo”, de la llengua dels indis aborígens cubans. Significa paisatge entre dos rius. Amb el temps, va evolucionar i va passar a denominar-se Marianabo i, posteriorment, Marianao.