DIA INTERNACIONAL DE LES DONES – 8M

El 8 de març és la jornada de commemoració del Dia Internacional de les Dones. Des de l’escola creiem en la necessitat de treballar la coeducació i la perspectiva de gènere com a mirada integrada en el Projecte Educatiu de Centre. Aquest curs hem aprofitat aquesta diada per a reflexionar i visibilitzar les diferents opressions a les quals estan sotmeses les nenes i les dones, vehiculades a través dels estereotips, els mandats de gènere i els diferents tipus de violències, i les hem representades mitjançant la creació d‘un mur, que després hem destruït, on cada grup-classe ha elaborat un maó que ha visibilitzat alguna idea relacionada amb les opressions (estereotips, pressió estètica, món laboral, violències,…). We can do it!

CARNAVAL I DISFRESSES ESCOLA 2024

El divendres 9 de febrer, a la tarda, celebrarem el Carnaval a l’interior de l’escola, a la pista gran del pati de primària, i ens ho passarem genial!

La disfressa estarà relacionada amb “Els anys 80”, però no obligatòriament amb el nom de la classe, tot i que seria ideal. Recordeu que, de vegades, la millor disfressa és aquella que ha estat elaborada conjuntament per pares, mares, nens i nenes… i que amb una camisa vella, cartró, paper i una mica d’imaginació es poden aconseguir veritables meravelles.

Ja ha arribat el Carnestoltes, el rei dels poca-soltes! Per a la seva rebuda, els nens i les nenes de primària han elaborat aquest pregó!

La setmana més esbojarrada de l’any ja s’ha acabat i els nens i les nenes de la classe d’I5 han escrit unes paraules per a acomidar el Rei Carnestoltes!

DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP)

El dimarts 30 de gener es va celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau.

Durant aquesta setmana, hem volgut donar-li visibilitat a aquest dia a l’escola, visualitzant diferents vídeos específics i realitzant, posteriorment, una conversa-reflexió, guiada pels tutors i tutores, amb els nens i nenes:

Educació infantil

El Sr. Guerra i la Sra. Pau. Una mà de contes.

Dupond i Dupont, Batman i Robin, la Seca i la Meca, el pa amb xocolata, les gambes amb nata. El món està ple de parelles inesperades. I aquesta és la història d’una de ben estranya: la del senyor Guerra i la senyora Pau.

Cicle inicial

Visualització del curtmetratge “Bridge” i posterior conversa grupal.

En només 2 minuts aquest curt ens convida a reflexionar sobre el diàleg, la importància de la comunicació i el poder de la bona feina en equip. Es demostra que cal resoldre els problemes parlant, ja que d’aquesta manera tots hi guanyem.

Cicle Mitjà

Conversa i reflexió grupal a partir de la poesia dibuixada “Podries“, de la Joana Raspall:

Versió cantada del poema “Podries”, de la Joana Raspall:

Cicle superior

Visualització del curtmetratge “El poder de un abrazo“:

En aquest curtmetratge es presenta el món com un lloc fred i distant, les persones es mostren agressives i irritables. Però també es demostra que una abraçada expressa i fa sentir: amor, afecte, seguretat, protecció, confiança, fortalesa, suport, estima, amistat, alegria, felicitat. Una abraçada pot trencar barreres que, de vegades, les paraules no poden trencar.