Quins aliments són saludables?

Després de moltes setmanes investigant la nostra pregunta “Quins aliments ens fan sentir forts i sans” amb relació a l’ODS 3 ja tenim molts coneixements i aprenentatges i hem aconseguit donar resposta a la nostra pregunta. Aquests últims dies hem fet algunes activitats de síntesi de tot el projecte per poder plasmar els nostres coneixements de diferents maneres (llenguatge oral, escriptura, dibuix, classificació…). També vam traslladar els nostres aprenentatges al grup de 5è – Guionistes per tal que poguessin incorporar el que havíem descobert a l’obra de teatre d’aquest curs. Ara ja comencem els preparatius per ajudar en la creació de l’obra de teatre i poder oferir les nostres habilitats com escultors i escultores.

Presentació i lectura del guió

Presentació i lectura del guió de l’obra de teatre d’enguany.
Avui, els i les guionistes de 5è fan una primera lectura del guió que han elaborat per a l’obra de teatre que representaran els actors i les actrius de 6è, el 24 de maig, al Centre Cívic Frederic Mompou. En aquest guió, han incorporat les investigacions i els aprenentatges de cada grup-classe sobre l’#ODS3. Tots els grups estan a punt per fer-hi la seva contribució!

Bones vacances!


Avui acaba el 2n trimestre i des de l’escola us volem desitjar unes bones vacances de Setmana Santa!
Que gaudiu de la primavera🌷 i de la Pasqua.
🗓️ Ens retrobem el dimarts 2 d’abril.

Visitem el Museu de les Aigües!

Dimecres dia 6, l’alumnat de 3r vam visitar el Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat. Allà, vam posar en pràctica els nostres coneixements sobre les propietats i el cicle de l’aigua a través de diferents experiments:

  • En primer lloc, vam poder observar propietats com la flotabilitat dels cossos en aigua.
  • A continuació, vam poder experimentar amb els tres estats: sòlid, líquid i gasós; i vam repassar el nom que rep cada canvi d’estat.
  • Per últim, vam poder observar processos que tenen lloc a la depuradora, com ara la filtració de l’aigua.

També vam tenir l’oportunitat de visitar el museu, en què vam descobrir com s’extreu, s’emmagatzema i es tracta l’aigua i com ha canviat aquest procés amb els anys.

Aquí us en deixem unes imatges:

Art i ciència a 2n!

La ciència i l’art van de la mà! Després d’investigar científicament les qualitats bàsiques de la matèria: massa i volum; hem plasmat, amb les nostres creacions artístiques, com són les coses que ens envolten. El nostre món no és pla: té volum. Aquests han estat els resultats!

8-M: Dia internacional de les dones

Al Margalló, totes comptem. Aquests dies l’escola s’ha omplert d’activitats i propostes per reivindicar la igualtat de gènere, fent èmfasi en les desigualtats encara existents en el món del teatre. Volem agrair a totes les dones que han lluitat en el passat i el present i commemorar el Dia Internacional de la Dona per reivindicar una societat justa i igualitària on totes puguem decidir lliurement i ser respectades. Durant aquest mes coneixerem dones al món del teatre.

Avui, 8 de març, publiquem una mostra d’algunes de les activitats que hem realitzat a cada comunitat.

En aquest vídeo, podeu veure l’acte celebrat enguany: alumnat i mestres han cantat la cançó “Palabras que abrazan” formant aquest gegant 8-M a les pistes del pati.

A continuació us deixem, també, les fotografies dels diferents grups-classe:

#almargallototescomptem és el hashtag que hem fet servir des de l’escola. Us animem a compartir a les xarxes socials la vostra fotografia relacionada amb el dia i així poder formar part de la nostra iniciativa per aquest 8-M.

 

Apliquem el mètode científic a 1r!

Hola, famílies! El ratolí Pérez ens va proposar fer una nova pràctica per conèixer com actuen certs aliments a les nostres dents! Com que la closca dels ous és el més semblant a l’esmalt de les dents, l’experiment consistia en posar 4 ous bullits en diferents líquids: aigua amb llaminadures, vinagre, llimona i coca-cola. Després, vam fer hipòtesi del que passaria amb els ous i durant uns dies els vam estar observant. Vam veure que els ous havien canviat i que la closca s’havia anat desfent. Vam agafar les nostres idees sobre el que pensaven que passaria i vam comprovar si havia coincidit o no amb el que havíem dit. Finalment, vam concloure que certs aliments, líquids… fan malbé l’esmalt de les dents fent que entrin bacteris i es formin càries. Durant aquest procés, vam aplicar el mètode científic, en què els alumnes fan hipòtesi (possibles respostes), experimenten, observen, prenen notes, comproven les seves hipòtesi i extreuen conclusions sobre els fets observats.

Música i aigua a 3r

A 3r, continuem treballant el bloc temàtic de Medi: “Propietats i canvis: l’aigua.” Hem fet un segon experiment i aquesta vegada, de manera globalitzada:

  1. Fem llengua llegint el text instructiu.
  2. Creem melodies amb els gots; despertant la nostra vessant artística.
  3. Despertem la nostra curiositat amb la pràctica que hem fet, ja que ens adonem que els gots sonen diferent segons la quantitat d’aigua que tenen.