PROJECTE “SOM MÚSICA”

El projecte de singularització de centre “Som Música” està centrat en la utilització de la música com a element vehicular de desenvolupament del currículum. Pretén relacionar la música amb totes les àrees que es treballen al centre: matemàtiques, llengües (catalana, castellana i anglesa), coneixement del medi (social i natural), educació física, les vinculacions que té amb les diverses cultures religioses, amb la utilització de les TIC…

És per això que vam fer l’aposta de poder aportar un producte addicional dins del currículum que pogués revertir sobre tots els alumnes del centre, des dels més petits de P3, fins als que ja es troben a cicle superior.

Aquest projecte té una programació mínima de 3 anys per implantar-se en la seva totalitat. El vam començar a plantejar i a desenvolupar al llarg del curs 2013-2014, va estar en el  curs 2014-2015 que es va posar plenament en funcionament i al llarg del 2015-16 es va consolidar i va ampliar les seves línies de treball.

Per una banda s’ha començat un treball específic  en diversos nivells i també desenvolupant activitats globals d’escola.

D’entre aquestes activitats específiques podem parlar de:

– l’expressió corporal vinculada amb la música als cursos de P3, P4 i P5;

– el treball de la dansa i moviment a 1r i 2n de cicle inicial;

– el treball d’instrument amb els alumnes de 4t i 5è (violí, guitarra i gralla, alumnes de 2n i 3r any d’instrument) amb la col·laboració del professorat de l’Escola Municipal de Música d’Olot, Xavier Montsalvatge; aquest curs 2016-2017 s’incorporarà una nova línia de treball instrumental pels alumnes de 3r curs que consistirà en teclat, percussió i orf (plaques);

– el cant coral extraescolar, de caràcter voluntari, pels alumnes de 4t, 5è i 6è.

A cada nou curs, tots els alumnes que van iniciar aquesta formació específica el curs anterior tindran la continuïtat amb els tallers i/o activitats que ja han estat desenvolupant.  a més s’incorporaran els nous grups que entren en el projecte.

A més el projecte ha obert noves vies de relació amb la colla castellera Xerrics, d’Olot, per tal de poder fer un treball de seguiment dins del món de la gralla i que tingui un sentit i una continuïtat tot el treball que s’ha dut a terme.