INFORMACIONS IMPORTANTS

INFORMACIONS IMPORTANTS    (document per a descarregar)

ORGANITZACIÓ GENERAL

Entrades i sortides

Cicle Inicial : Els alumnes de P3, 1r i 2n entren pel portal lateral del carrer Navarra que s’obre cinc minuts abans de les 9 i de les 3.

Ed. Infantil (P4 I P5), Cicles Mitjà i Superior : Entren, a la mateixa hora, per la porta principal. S’esperen al peu de les escales exteriors fins que s’obrin les portes. Entren primer els petits d’Educació Infantil i després els alumnes dels Cicles Mitjà i Superior. TOTS van directament a les aules. Els acompanyants deixen entrar sols els alumnes de P4 i P5. Els nens i nenes de P3, els primers 15 dies, es poden acompanyar a la classe.

A l’hora en punt les portes es tanquen. Els alumnes que fan tard han d’esperar que es torni a obrir la porta principal al cap d’uns minuts. Arribar tard a classe comporta una falta de puntualitat que els tutors controlen a diari.

Segons la normativa del Departament d’Ensenyament, el centre té la capacitat de decidir com s’actuarà davant dels retards esporàdics o reiterats.

En acabar les classes tots els alumnes surten per la porta principal. Els pares o acompanyats dels alumnes d’Educació Infantil els poden recollir a l’aula cinc minuts abans de l’hora de sortida. Cal recollir puntualment els alumnes quan surten de classe: si queden nens a l’escola, i ningú no avisa que no els pot venir a recollir, estem obligats a informar-ne la policia municipal.

Comunicats escrits

– Les absències i/o sortides d’escola dels alumnes s’han de comunicar per escrit a l’agenda escolar.
– L’administració de medicaments als alumnes, en horari escolar, es fa només en cas de prescripció
mèdica per escrit i quan els intervals entre dosis siguin inferiors a 8 hores. Si aquests medicaments han d’estar a la nevera cal especificar-ho.
– En cas de malaltia, els pares cal que truquin al centre per avisar el tutor/a  i també al servei de menjador.
Sortides i excursions

Les sortides esporàdiques dels alumnes al llarg del curs es fan per complementar les programacions d’aula i tenen l’aprovació del Consell Escolar.
A la reunió de pares d’inici de curs s’informa de les sortides i altres activitats. A més, se’n fa un recordatori un temps abans de la seva realització, sobretot d’aquelles que impliquen una alteració de l’horari de classes.
A banda del seu interès pedagògic, en les sortides que requereixen una aportació econòmica addicional, cal una participació majoritària dels alumnes als quals va destinada l’activitat. A Primària el pagament de les sortides es fa efectiu a través d’una entitat bancària.

A educació infantil els pares fan el pagament de les sortides directament a les tutores.

El preu de l’activitat és el resultat de repartir-ne els costos finals, després de preveure totes les despeses que l’activitat comporta (transport, activitats, tallers, allotjament, etc),  tenint  també en compte possibles aportacions de l’AMPA entre els alumnes participants.
*En cas d’absència, un cop feta la inscripció, només es tornen els diners corresponents a despeses individuals de manera que no en resulti afectat el cost global de l’activitat ni el preu de l’autocar. La devolució es fa un cop realitzada l’activitat i tancats els comptes.

ESMORZARS SALUDABLES

Seguint la  campanya d’Educació per la Salut de cursos anteriors, demanem a TOTS els alumnes que, com a mínim, cada dimecres portin fruita per esmorzar a l’hora del pati.

NOTA:  preguem també  a totes les famílies  que ens ajudeu  a  reduir  el  consum
de paper d’alumni; podeu substituir-lo per una carmanyola o miniestovalles de plàstic que són materials reutilitzables.

De cares a aquest curs el nostre centre s’ha adherit a la campanya conjunta entre el Departament d’Ensenyament, el Departament de Salut i el Departament d’Agricultura, en el que al llarg del curs, es farà un repartiment de fruita per esmorzar a l’escola. S’anotarà a l’agenda dels alumnes el dia que els pertoqui no dur esmorzar.