Setmana de la diversitat a petits i mitjans

La setmana passada va ser intensa, el Dilluns va arribar el Rei Carnestoltes a la Comunitat de Petits. Vam fer una bona rebuda amb festa, gresca i xerinola. No va faltar música ni confeti per cantar, saltar i ballar tots plegats.

Dimecres ja vam començar amb les consignes del Carnestoltes i la Setmana de la Diversitat. Hem tingut l’ oportunitat de gaudir i compartir estones interessants amb famílies de diferents indrets i ens han pogut mostrar una part de la seva cultura.

Hem fet 20 grups de 16 nens i nenes de P3 a 3r repartits en diferents espais de l’escola i l’acollida per part de tots els implicats ha estat molt positiva.

MASCARES: En aquest taller hem pogut crear plàsticament les nostres pròpies mascares. Ens hem ajuntat amb grups de tres a quatre nens i nenes de diferents edats i entre tots hem pensat com les volíem fer. Teníem una taula plena de material divers, cola, pintures, elements naturals, anelles, cartolines…..han quedat molt xules.

Si voleu veure imatges d’aquest taller, cliqueu aquí.

ARTESANIA:  En aquest taller hem creat mandales amb diferents elements naturals, ens hem fet trenes africanes i hem construït altres objectes d’artesania (peixos, sonall…).

Per veure fotografies del taller, cliqueu aquí.

MÚSICA:  Al taller de música hem escoltat cançons d’arreu del món, hem ballat sevillanes, hem construït instruments i hem sentit el so d’alguns instruments de vent, corda i percussió. També hem tocat amb djembé i moltes coses més.

Aquí podeu veure algunes imatges.

CUINES: Al taller de cuina hem cuinat galetes angleses, cuñapes bolivians, galetes africanes, pizza italiana, guacamole mexicà… Ens ho hem passat molt bé i ens ha quedat tot molt bó.

Mireu aquí quins menjars més bons vam cuinar.

DANSES: Hem ballat diferents danses de procedències diverses, fins i tot un dia van venir de l’esbart dansaire a ensenyar-nos el ball d’entrada del ball de gitanes.

Si voleu veure algunes fotografies d’aquest taller, cliqueu aquí.

A part dels tallers, hem pogut sentir contes en diferents llengües i també han vingut famílies a explicar-nos com és la vida al seu país de procedència. Ha estat molt enriquidor conèixer aquestes vivències. Podeu clicar aquí si voleu veure imatges d’aquestes activitats.