Canallada

.

AQUEST CURS 2017/2018 LA CANALLADA ESTÀ PER A DECIDIR LA DATA

Presentació.

La Canallada, és la festa  que organitza l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de l’escola l’Estelada de Cànoves i Samalús. La idea neix de la necessitat de l’AMPA de recollir fons per millorar el seu finançament i alhora, per poder donar un millor servei a les famílies i a l’escola.

En la present edició la festa respon també a la voluntat del col·lectiu de pares i mares a seguir organitzant aquest esdeveniment que tan bona rebuda i gran èxit de participació va tenir en la seva anterior edició. Un dia ple d’activitats que va reunir aproximadament 600 persones.

La festa dirigida a un públic familiar, des del més menut de la casa al de més edat,  vol ser un esdeveniment on hi participi tot el poble de Cànoves i Samalús. Un dia on compartir i viure amb sentiment de festa.

Objectius.

L’objectiu principal de La Canallada, és:
Recaptar fons amb la intenció de millorar tant els serveis que l’AMPA ofereix als seus socis com el suport que dona a l’Escola l’Estelada de Cànoves i Samalús -l’únic centre educatiu de caire públic del municipi-. I fer-ho d’una manera divertida, amena i engrescadora, tant  a nivell organitzatiu com participatiu.  Un treball en equip del que tot el poble se’n beneficiï.

A aquest objectiu, l’acompanyen d’altres com:

Promoure la participació activa i directa de l’AMPA en l’àmbit social i cultural de l’entorn.

Fomentar la participació de tots o bona part dels socis de l’AMPA, en un projecte viu i engrescador en benefici de tots, sobretot dels nostres fills.

Potenciar la implicació i participació de les entitats, associacions i veïns del poble en una festa dirigida a donar suport a l’educació.

Utilitzar tant l’organització de La Canallada com la festa en si, com a espai  de coneixença i col·laboració, on es puguin difondre les diferents activitats professionals, culturals i lúdiques que es porten a terme en el nostre municipi.

Consolidar una festa feta pel poble i per al poble.

La Festa.

La festa està concebuda com un espai de lleure, on coexisteixen activitats de caire lúdic i festiu, de caràcter gratuït la major part, com per exemple: jocs, actuacions, activitats esportives, etc. I altres activitats com: una botifarrada, la barra del bar, una fira amb paradetes de dolços i/o artesania i una tómbola, d’on sortirà la part de benefici que recaptarà l’AMPA.

Aquest any a més, a la festa, hi haurà un espai per donar a conèixer les actuacions que l’AMPA ha dut a terme amb els diners recollits en l’anterior edició.

Ara mateix, el cos de la festa,  és la què s’està treballant. Doncs és el què s’ha d’anar construint amb l’ajuda i la col·laboració de pares, mares, veïns, entitats i associacions.

Seguint la línia marcada per l’anterior edició, des de l’organització, es promouen diferents tipus de col·laboració. Des de la merament econòmica a la més activa com per exemple la gestió d’activitats, passant per ajudes puntuals, préstec o donació de material, suport logístic, etc…Seria bo que cada particular, associació, entitat o empresa, trobés la forma de col·laborar amb la que se sentís més còmode participant en i de la festa.

També s’estan buscant maneres alternatives de participació per tal de fer la festa més lluïda i enriquidora. En el context on ens trobem actualment, cal ser imaginatiu i agosarat.

Aquesta festa no la podem concebre sense la participació de tot el poble, cal que cada persona, entitat o associació que hi participi comenci de nou a donar-li forma. Cal que partint de l’experiència i la feina feta l’any anterior, es segueixi treballant i posant tot allò que la farà més gran.

Cal seguir treballant en equip i a poc a poc, teixint una xarxa per fer de La Canallada la festa de tots.

Finançament.

A nivell econòmic, l’objectiu és que la festa segueixi sent totalment autofinançada.

Per tal de aconseguir-ho es procurarà fer activitats amb un cost cero, molt baix o comptar amb l’ajuda de patrocinadors. Així com buscar recursos externs “gratuïts”: equips, materials de lleure, etc. Ja siguin d’entitats o de particulars.

Plans de futur.

Un cop feta la festa, caldrà revisar, valorar i agrair la col·laboració rebuda. Així com fer pública la quantitat de diners recaptada. Si la festa la fem entre tots, es natural també gaudir entre tots veient com la canalla de l’Escola l’Estelada, se’n beneficia.

Si teniu algun problema d’accés, copieu i enganxeu aquesta adreça a la barra d’internet: http://lacanalladadecanoves.blogspot.com.es/

El manteniment de l’espai web es troba aturat. Esperem que aviat es pugui aportar la informació de l’edició que es farà aquest any.