PRIMERS DIES D’ESCOLA

Benvolgudes famílies,

Ens trobem en el bell mig del procés que suposa l’entrada a l’escola per als vostres fills i filles, i sabem quantes emocions i sentiments vivenciem tots plegats en el transcurs d’aquest procés…

Per a molts nens i nenes l’entrada al parvulari suposa la primera separació física i afectiva del seu entorn familiar.

Per als qui han anat a una Llar d’Infants, l’escola significa trobar una comunitat més nombrosa, de la qual ells ara seran els més petits (a la Llar d’Infants ells eren els més grans), i desenvolupar-se en un marc físic diferent, generalment més gran i més complex.

Tant pels uns com pels altres, anar a l’escola vol dir adaptar-se a un nou espai, tenir més companys, conèixer uns altres adults.

(no és qüestió de quatre dies un canvi així, com tampoc no ho és per un adult un canvi en el seu lloc de treball)

Per als nens i nenes que no han iniciat el procés d’immersió lingüística, s’hi afegeix una altra novetat: el/la mestre/a parla una llengua diferent a la de casa seva, una llengua que, si bé no els és estranya perquè gairebé tots ja en tenen algun referent, no és encara una llengua que puguin comprendre ni parlar.

Per això ens esforcem al màxim, en la mesura que  els recursos actuals ens ho permeten, en oferir-los un ambient càlid i segur per poder afrontar el coneixement gradual del medi i adquirir les eines que els permetin accedir-hi.

Sabem que els pares i mares, conscients de tot això, us trobeu en un moment complex, carregat d’il·lusió i també de petites inseguretats… Per això ens plau oferir-vos una petita mostra del que va ocorrent  a dins les aules de P3.

En aquesta mostra podeu veure els vostres fills i filles realitzant diverses activitats… Pot costar una mica endevinar què fem i per a què ho fem, per això, ens proposem anar penjant en breu una explicació de tots el tipus d’activitat que conformen l’horari de P3, juntament amb una mostra representativa de com ho fem. Compreneu que és una tasca molt laboriosa i que requereix molt i molt temps i mans publicar-ho tot, però ens encantarà poder anar donar mostres d’activitats  que puguin obrir una mica més el lligam que creiem imprescindible que hi ha d’haver entre escola i famílies. Amb un bon vincle tot és més fàcil i agradable!

Desitgem que us agradi i recordem que estem aquí per oferir-vos tota la informació que necessiteu i la confiança que mereixeu com a famílies dels nostres alumnes.

Les tutores de P3