CIÈNCIA I EXPERIMENTACIÓ

L’experimentació és una activitat en la qual els infants exploren manipulant amb diversos materials.

Els nens i nenes estructuren la ment mitjançant la informació que reben de l’experimentació.

Poden ser materials concrets, pensats per a incorporar una informació molt específica, com inespecífics i de la natura, amb l’objectiu bàsic d’incitar a l’exploració i la manipulació lliure, que no per tractar-se d’una activitat no dirigida és menys rica en vivències i, per tant, en incorporació d’informació que passarà a formar part del seu bagatge d’experiències. Aquesta informació, en ser organitzada i verbalitzada, es transformarà en coneixement.

A través d’aquests materials el nen/nena pot augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i d’imaginació.

Els infants creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: “què és això?, què puc fer amb això?, per a què serveix?, que passarà si…?”. L’experimentació en si és el que, en el mètode científic, considerariem el recull de dades, que donaran resposta a si les hipòtsis inicials eren certes o bé les coses són d’una altra manera i, en aquest cas, de quina manera…

Per nosaltres, el sentit de l’aprenentatge mitjançant l’experimentació està basat en la premissa que, segons estudis neurocientifics ben avalats, el cervell humà aprèn i reté més i millor la informació si, en el moment de la incorporació de dades, l’activitat que es duu a terme està estretament vinculada a emocions, sensacions…

Creiem fermament en la construcció personal dels aprenentatges, no en la transferència d’allò que sabem nosaltres, els adults. Per això, ens proposem aprendre junts, amb els sentits, amb els temps que requereixi cadascú i amb la col·laboració i aportació de tots… I sobretot GAUDINT AMB L’EXPERIÈNCIA!

Aquest curs, l’estudi de les estacions el versarem en un aspecte molt característic de cadascuna d’elles: ELS COLORS

Hem encetat el tema doncs, amb una sessió de ciència i experimentació.

Aquí una petita mostra…

experimentació amb pintures. from rosa odena on Vimeo.

Quan vulgueu podeu anar portant a classe tot allò que trobeu de la tardor: castanyes, carbasses, fulles, pinyes… La idea és muntar un racó de la tardor amb tot el que ens porteu i treballar aquest aspecte de l’entorn a partir d’aquí. Si és material recollit de la natura amb els vostres fills, millor que millor! Serà una excusa fantàstica perquè ens expliquin la seva experiència i treballar continguts de llenguatge!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>