Taller dels coets (P3)

Durant la setmana cultural tots els alumnes de l’escola han passat per 11 tallers relacionats amb el tema transversal d’aquest curs: L’UNIVERS. Un dels tallers ha estat el dels COETS. On primer els alumnes de p3 han exposat el què han après sobre els Coets davant d’alumnes de diferents edats. Un cop feta l’exposició, per grups hem elaborat un coet.

Per elaborar-ho hem necessitat: Una apolla de plàstic, papers de diferents colors, gomets, cartolines de colors, pega i tisores. Un cop elaborat hem pensat com el podríem fer volar i hem fet un experiment.

Hem posat dos dits de vinagre dintre l’ampolla, dues cullerades petites de bicarbonat a dins d’una bosseta que hem fet amb mig mocador de paper i llana. Finalment l’hem tapat amb un tap de suro. Un cop fet aixó, hem sortit al pati. I sorpresaaa!!! el coet ha volat! Hem observat que la barreja del bicarbonat amb el vinagre fa una reacció química i aquest gas que genera fa que l’ampolla s’infli fins que empeny al tap de suro i això fa que el gas empenyi el coet cap amunt.

Ha estat molt divertit!!