Ho sento, però tu no

Aquesta setmana els alumnes de sisè han treballat a tutoria amb el tema: “Ho sento, però tu no”.

La pràctica ha consistit en que una alumna ha sortit de l’aula i al tornar la seva cadira seguia buida, però quan ha intentat tornar a asseure al seu lloc els companys s’han posat d’acord per evitar-ho, provocant la pèrdua del control de l’alumna i la mostra de poder del gran grup vers a ella.

Un cop hem acabat el joc, ha arribat el torn del debat i la posada en comú. Alguna vegada us han dit… Tu no jugues!; Ets molt dolent, marxa d’aquí. ; No et vull al meu equip. ; etc. La majoria de la classe ha respòs afirmativament i llavors s’ha iniciat el debat.

Com hem d’actuar amb qui ens diu que no? Alguns apostaven per en un altre ocasió fer la vista grossa iintentar jugar amb aquells que no l’havien deixat. Altres apostaven per pagar-lis amb la mateixa cara de la moneda quan tinguessin l’ocasió de decidir. Un debat molt interessant i reflexiu que ens ha fet pensar a tots per igual i on tots de ben segur ens hem emportat alguna cosa nova cap a casa.