Racons

El treball per racons és una proposta metodològica que delimita, dins l’aula, diferents espais on els nostres alumnes poden realitzar, de manera simultània, diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens trien el racó per realitzar les activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult. Trobem racons dins de cada aula i racons al passadís on es barregen els nens i les nenes de 3, 4 i 5 anys.

Els objectius generals són afavorir l’autonomia i la capacitat d’organització dels alumnes, respectar els difererents ritmes de treball i d’aprenentatge, educar les persones perquè tinguin criteri propi i potenciar les interrelacions.

A més a més, cada racó respon a uns objectius concrets corresponents al treball quotidià dut a terme a l’aula.