L’Escola La Falguera ha quedat segona en el “Premi Conviure del Parlament de Catalunya”

Els alumNo hay texto alternativo automático disponible.nes de cinquè de l’escola la Falguera, ha quedat en segon lloc en la 11a edició del Premi Conviure que convoquen el Parlament de Catalunya i l’Associació d’Antics Diputats al Parlament. La nostra escola ha estat seleccionada com a finalista en aquest premi per un treball sobre l’oli de palma.

El premi Conviure s’atorga als millors projectesde llei elaborats, com a treballs a l’aula del centre, pels alumnes que han participat en algun dels tallers de l’Aula Parlament. Es classifica en tres categories: educació primària (5è i 6è); educació secundària (3r i 4t); i batxillerat i cicles formatius. Els serveis educatius del Parlament seleccionen 5 treballs de cada categoria i aquests poden participar en una simulació parlamentària que es fa al Saló de Sessions del Parlament, en la qual es recrea una sessió plenària i es debat el projecte de llei premiat.

Els alumnes de 5è B van recopilar informació sobre l’oli de palma i els seus efectes sobre la salut, així com l’impacte que genera a la selva la seva explotació. Després van preparar una proposta de llei amb quatre títols i 30 articles que preveuen la regulació de l’ús i consum de l’oli de palma, tant als centres educatius com per a la població en general. Aquest treball ha estat inclòs en un projecte del cicle superior que se centra en replantejar el model de democràcia representativa i participativa a les aules, així com la funció dels delegats o delegades de curs i la seva organització. Des de l’Escola La Falguera es va contactar amb grups parlamentaris i van rebre el suport de Jordi Terrades com a diputat del PSC i d’Eduard Reyes com a diputat de Junts pel Sí.

Ara s’està treballant en el següent pas, el de crear un projecte de llei, fet conjuntament amb les 5 escoles finalistes que els infants presentaran el proper 16 de juny al Parlament, en una sessió presidida per la Presidenta del mateix, la senyora Carme Forcadell.

Enhorabona nois i noies per la feina feta!