3R

11/06/2020

  • L’esquema rítmic! Activa l’animació i interpreta picant a les cuixes, picant de mans i fent petar els dits els esquemes rítmics que es van presentant en pantalla, tot seguint el tempo de la base instrumental que els acompanya.

Entra aquí: L’esquema rítmic

  • Ajuda a Beethoven a ordenar les seves partitures!

Juga aquí


4/06/2020

  • Canta la cançó “Per parar el tren” en català i… t’atreveixes a cantar-la en anglès també?

  • Cançons amb semicorxeres. Canta al damunt de l’acompanyament!

Tens un ble:

Tres, sis, nou:

  • Afinem les orelles i escoltem instruments:

Bim, bam, bum… música!

Espero els vostres correus electrònics a:

albertteixidor@ceipladraga.cat


28/05/2020

  • Canta la cançó “El tobogan”:

 

  • Les quatre semicorxeres: Arrossega les figures que falten per completar el ritme.

Entra aquí: Completa els ritmes! 

 

  • El dictat rítmic. Practica amb els següents ritmes:

Fem lectura rítmica!

Espero els vostres correus electrònics a:

albertteixidor@ceipladraga.cat


21/05/2020

  • Els diferents tipus d’instruments de corda: pinçada, fregada, percudida i elèctrics.

EXPLOREM: Clica els instruments que apareixen en pantalla per escoltar com sonen.

ENDEVINEM: Escolta l’àudio i clica l’instrument que sona. Després, indica si l’instrument és de corda pinçada, fregada, percudida o elèctric clicant l’opció corresponent.

Entra aquí!

 

  • Canta la cançó “L’estudiant de violí” respectant les indicacions de la partitura.

 

  • Posa el nom de les notes següents:

Entra aquí!

 

Espero els vostres correus electrònics a:

albertteixidor@ceipladraga.cat

 


 

14/05/2020

Avui amb la música viatgem fins a Alemanya amb una cançó tradicional d’aquest país que es diu “Ratpenat picoter”. No et preocupis que per cantar-la no et cal saber alemany ja que està traduïda al català!

A la partitura hi ha algunes de les indicacions d’intensitat que havíem treballat a l’escola: f (fort), mf (mig fort), p (fluix) i els reguladors… < (de fluix a fort) i > (de fort a fluix). Quan la cantis, has d’intentar respectar-les totes!

  • La blanca amb punt:

Arrossega les figures que falten per completar un ritme. Recorda:

Entra aquí: Completa els ritmes !

 

  • Coneixem més els instruments de percussió amb aquest joc:

Entra aquí: Els instruments ORFF:

  • Vols tocar diferents cançons amb un xilòfon “espacial” ?

A baix a l’esquerre hi ha un cançoner amb cançons populars catalanes: cargol treu banya, la lluna la pruna, Jan petit…, podries tocar-ne alguna?

Ah! També pots inventar-te tu alguna melodia pròpia!

Juga aquí: El xilòfon galàctic!

  • Fotografies, vídeos, propostes, preguntes… el que vosaltres volgueu a: albertteixidor@ceipladraga.cat

 


7/05/2020

  • Canta amb alegria la següent cançó “Xiula, maula” a ritme de vals!

 

  • Has tocat mai la bateria? Aquí tens una pàgina web on podràs practicar tots els ritmes que vulguis. A més, si cliques a dalt a l’esquerre (a les ratlles) podràs escollir moltes bateries diferents!

Toca la bateria!

  • Practica el nom de les notes amb aquest exercici a la web. Pots escollir diferents nivells:

El nom de les notes 

  • L’escànner de sons! Aquest és un curiós i interessant experiment amb la imatge i el so. Perquè funcioni necessites tenir una càmera web activada, i el programa transformarà màgicament els moviments que facis a la càmera amb ones sonores. Vols prova-ho?  Entra aquí!

És important, si podeu, que m’envieu alguna foto o video mentre estigueu fent alguna activitat de música.Poseu el nom i el curs al correu electrònic. Moltes Gràcies! 

Albert, mestre de música: albertteixidor@ceipladraga.cat


30/04/2020

  • AUDICIÓ I REFLEXIÓ: “EL MATÍ” de Peer Gynt

Entra aquí!

  • TREBALL CORPORAL I MOVIMENT: Tornarem a escoltar l’audició, aquesta vegada, però, l’escoltarem amb moviment, expressarem amb el cos (cara, mans, braços, cames…) aquells moviments que, sense pensar gaire, em surten de forma espontània.
    • Podem crear una “coreografia” conjunta amb tots aquests moviments? És totalment voluntari, però si us animeu, us podeu gravar i em podeu enviar els vostres vídeos o qualsevol altra proposta musical a: albertteixidor@ceipladraga.cat

 

  • INTERPRETACIÓ INSTRUMENTAL: A continuació et dono una partitura de colors perquè practiquis amb els instruments!

Et proposem que provis de tocar la cançó en un xilòfon virtual, si és que no en tens un de real. Sabràs les notes que has de tocar pels colors de la partitura!

 

 

En els següents enllaços trobaràs el xil·lòfon per a tauleta o telèfon mòbil:

 

APP Android (gratuït): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appbadger.xylof

APP iOs (gratuït): https://apps.apple.com/us/app/junior-xylophone-3d/id1445277189?l=es

 

  • A continuació podreu jugar al joc PASSALAMÚSICA, un joc molt semblant a un popular concurs de televisió on heu d’endevinar paraules relacionades amb el món de la música. Podeu consultar Internet si no en sabeu alguna!
    • Com veureu, a cada paraula podreu trobar la icona d’un ULL sota de les respostes, apretant-hi accedireu a diferent material audiovisual que us servirà per a il·lustrar el tema!

SOM-HI!


 

23/04/2020

 

  • Escolta i canta aquesta bonica cançó dedicada al dia d’avui: Sant Jordi!

 

  • Les famílies d’instruments.

Distingeix els instruments segons la família instrumental (corda, vent i percussió) a la qual pertanyin.

Marca les cinc imatges que corresponen a instruments de la família instrumental que s’indica en cada cas.

Et pot ajudar recordar les diferents maneres que podem fer sons: bufar, pinçant, fregant i picant.

Entra aquí! Les famílies d’instruments

 

  • L’APP musical de la setmana: INCREDIBOX

 

Incredibox és un joc i lloc web de beatbox musical. Consisteix en arrossegar i deixar anar diferents personatges per convertir-los en sons de beatbox.

El jugador pot trobar combos per desbloquejar bonificacions i gravar els seus mixs.

La demo per ordinador és molt complerta i es pot jugar gratuitament aquí: https://www.incredibox.com/demo/

 


16/04/2020

  • Canta la cançó “Al jardí”.

Et deixo la base instrumental perquè hi cantis al damunt:

 

  • El Carnaval dels Animals és una suite musical en 14 moviments composta pel compositor francès Camille Saint-Saëns.

El compositor va planejar l’obra com a broma, així que apareixen lleons, gallines, tortugues, cangurs, rucs i diversos animals més, i té tocs de bon humor per aquí i per allà.

Cada animal està relacionat amb una melodia i uns instruments concrets, aquí tens un joc per divertir-te mentre escoltes l’obra…

 

Entra aquí: Carnaval dels animals

 

I si tens ganes de veure un espectacle amb músics i actors, et deixo l’espectacle complet “Somiant el Carnaval dels Animals” del Liceu a Casa:

 

  • L’APP musical de la setmana:

Els ritmes són patrons de so en el temps. Els ritmes més comuns es repeteixen cada quatre pulsacions, però també poden ser cada tres, cinc, sis o més. Feu clic a la graella per crear els vostres ritmes!

Crea el teu propi ritme aquí!

 


02/04/2020

  • Prova de descobrir el diversos ritmes! Recorda…

Hi ha tres nivells de dificultat! —>Descobreix el ritme amagat!

  • Repassa les notes musicals cantant aquesta cançó:

  • L’APP musical de la setmana:

L’aplicació que us recomano avui es diu “Song Maker”. És una aplicació gratuita que funciona en qualsevol dispositiu: ordinador, tauleta, mòbil…

Té moltíssimes possibilitats per crear cançons sense saber música, simplement has de combinar colors i dibuixos per fer sons!

Té diferents opcions en anglès, però són molt visuals i fàcils d’entendre.

Pots utilitzar diferents instruments, canviar la velocitat, posar-hi ritmes, etc.

 

Les possibilitats són infinites! A veure que ets capaç de fer! Entra a SongMaker

Ah! També us deixo un exemple del què es pot fer amb aquesta APP. Coneixeu la cançó?


26/03/2020

  • Anem de concert:

 

Enllaç aqui!

 

  • L’APP musical de la setmana: 

 

Avui us recomano… “Drum Pads 24

Al iniciar l’aplicació s’obre un panell amb 12 caselles de colors que permeten crear diferents ritmes. El color de cada casella indica el tipus d’instrument que fa el ritme. Per exemple, les caselles blaves són ritmes fets amb sintetitzadors, les liles veus digitalitzades, o les taronges que fan sons greus. Cal dir que l’assignació dels instruments i els colors va en funció del “preset” escollit. Es pot escollir entre molts “presets” de temàtiques diferents. 

També apareix una barra principal a dalt de tot amb diversos controls:

Destaquen les lletra A i B que es poden alternar donant més ritmes a la creació. 

La fletxa de repetició permet repetir certs patrons i crear bucles. Podem establir la velocitat en què volem que es repeteixin els patrons o bucles. En prémer a la fletxa s’establirà un patró que s’anirà repetint. 

També hi ha la funció de gravació del que s’està reproduint que s’activa només prement-lo, i es desactiva tornant-lo a prémer. Al aturar la gravació ens demanarà que li donem un nom i el guardarà.

Desitjo que et diverteixis i facis unes creacions d’allò més boniques! 

Et deixo l’enllaç per a tauleta o telèfon Android: Aqui!  

I aquí l’enllaç per a Iphone o Ipad: Aqui!


16/03/2020

  • Fes clic en la nota correcta en el teclat del piano. Hi ha diferents nivells de dificultat: Comença per tres notes i ves augmentant la dificultat! 

Agafa les notes musicals: https://aprendomusica.com/const2ca/03agafanotes/agafanotes.html

  • Canta la següent cançó:

Salta gripau