Iniciació als castellers

Els alumnes de 5è han anat el dimecres 7 de febrer a les pistes d´atletisme a fer una petita sessió d´iniciació als Castellers. Els pares del Marc i la seva germana ens han ensenyat com fer la construcció de la base d´un castell. A més a més hem practicat com ens hem de col.locar la faixa per tal de facilitar que els companys puguin recolçar els peus en aquesta part.

DIA DE LES DONES CIENTÍFIQUES

El dia 11 de febrer és el dia internacional de les DONES CIENTÍFIQUES.

Durant aquesta setmana, a l’aula de 6è, ha vingut una científica, la LAURA DURAN, i ens ha explicat en què consisteix la seva feina.

Ella treballa fent recerca sobre el càncer genètic a l’hospital Vall d’Hebron de Barcelona.

La seva visita ha estat molt interessant, motivador i engrescador.

VISITA DE LES BASTONERES DE GRANOLLERS

Aquest any al Joan Solans cada curs es disfressa en relació a la temàtica triada: la Festa Major.

A 3r ens hem disfressat de bastoneres i bastoners. Per conèixer millor aquest ball i vestimenta, vam tenir la sort de rebre la visita de dues bastoneres de la colla de Granollers: la Judith i la Tània.

Al pati ens van ensenyar els passos i moviments bàsics d’aquest ball. Primer vam fer un joc: el Rei. Al mig d’una rotllana un bastoner/a feia moviments i picava els bastons i la resta l’havíem d’imitar, va ser molt divertit i ens va servir per escalfar.

A continuació vam fer un ball de bastons, en parelles i després en grups de 4.

Va ser tot una experiència enriquidora i divertida.

3r DE RUTA PER GRANOLLERS

El passat dimecres 7 de febrer, l’alumnat de 3r va fer una ruta per Granollers, concretament pel centre històric, relacionada amb el centre d’interès que estem treballant a medi: Granollers, la meva ciutat.
L’objectiu principal de l’activitat, era saber moure’ns per la ciutat fent servir un plànol i identificar els edificis o construccions més rellevants de la ciutat. Per fer-ho cadascú tenia un plànol i havia de resseguir el camí i encerclar tots els edificis importants que ens trobàvem al llarg del recorregut. Vam veure entre d’altres: l’adoberia, les restes de la muralla medieval, l’ajuntament, la porxada, etc.A la tornada, les mestres estàvem “perdudes” i no sabiem el camí per arribar a l’escola, sort que les bastoneres i bastoners ens van saber indicar amb el plànol!

Atletisme

Aquesta setmana hem començat l’itinerari d’Atletisme, per aquest motiu, amb el propòsit de gaudir al màxim de totes les possibilitats que ens ofereix aquesta disciplina esportiva, realitzarem, provisionalment les classes d’Educació Física a les pistes d’Atletisme de Granollers. Alhora, ens preparem per a la Mini-Mitja… Llegeix més»

MUSEU DE LA CIÈNCIA: EXPOSICIÓ PAPALLONES, MARIETES I ALTRES ALIMALONS

Diu la cultura popular que veure una papallona o una marieta és senyal de bona sort. En aquesta escapada hem vist  moltíssimes i  hem après coses noves sobre aquest apassionant món. Com per exemple cóm viuen i mengen les papallones. Hem observat diferents parts de les papallones i marietes per les lupes. Ens han explicat com és el cicle d’una papallona. Hem après a caçar-les. I hem gaudit d’un matí molt emocionant. Sempre amb la consciència que la natura és important!!!!

DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU ESCOLAR

Ahir dimarts 30 de febrer vam celebrar el dia de la pau escolar i la no violència. Al matí vam palar del que significa la pau i vam fer un recull de paraules boniques per fer un mural. Després vam fer un dibuix de la pau per regalar-li a un company/a. Al patí vam representar el símbol de la pau tots els alumnes de l’escola. Una representació dels alumnes d’educació infantil van anar a la ràdio de l’escola per dir les paraules boniques que havien sortit a les converses de les aules.

A la tarda vam explicar contes a les aules d’aquesta temàtica.

Un dia complet!

Momi maiga

El divendres 26 de gener, la classe dels nens i nenes de 6è vam realitzar un taller dirigit pel músic, cantant i compositor senegalès Mamadou Lamine Maiga, conegut pel seu nom artístic Momi Maiga, i la seva etnomusicòloga Núria Domènech.

A través de la música, el cant i el moviment, vam aprendre cançons tradicionals del Mandinka i vàrem fer algunes improvitzacions. A més, vam descobrir la Kora, un dels instruments més sofisticats de l’Àfrica Occidental.

Va ser un taller d’allò més divertit i enriquidor.