Gamificació a les classes de 4t!

La gamificació (ludificació) és l’ús dels elements i de la mecànica del joc en contextos aliens a aquest, amb l’objectiu d’orientar el comportament de l’alumnat i aconseguir determinades objectius, com per exemple aconseguir una vinculació especial amb els companys, incentivar un canvi de comportament o… Llegeix més»

1a FIRA DE LA CIÈNCIA- Cloenda Projecte Tàndem

El passat dimarts vam celebrar la 1a Fira de la ciència com a cloenda dels 3 anys del projecte Tàndem.

Aquest dia, a l’escola es respirava ciència per tot arreu.

Durant aquests 3 cursos que ha durat el projecte Tàndem, l´escola s´ha anat transformant mica en mica:

les sortides, els projectes, els espais d’aprenentatge, el treball cooperatiu, la implicació de les famílies, l´observació, l’experimentació, l´aula tàndem, l’autoaprenentatge dels nostres alumnes,…

Tot això no s´hauria aconseguit sense la dedicació i l´esforç de tota la comunitat educativa: alumnes, mestres i famílies.

Als nois i noies, perquè han treballat molt i ens han demostrat que son uns alumnes curiosos, creatius, amb ganes d´aprendre i divertir-se alhora. Cada dia ens sorprenen!

Al claustre per la il·lusió, per la dedicació, per les ganes contínues de millorar i pel gran treball en equip.

A les famílies, per confiar en nosaltres, per acceptar els canvis que s´han anat produint, per les  aportacions, per la vostra paciència i per la vostra implicació en el dia a dia de l’escola.

És un èxit de tots, us ho ben assegurem!

I com no, no ens podem oblidar l´altre part del tàndem, que com sabeu és cosa de dos: als companys del CEAB, amb els que hem estat treballant colze a colze durant tot aquests cursos i que ens han aportat els seus coneixements, la seva dedicació, temps i paciència. Ens sentim realment privilegiats d’haver pogut treballar amb ells.

Volem agrair també, a la Fundació Catalunya La Pedrera, haver confiat en nosaltres i haver-nos donat l´oportunitat de participar en aquest projecte acompanyant-nos i assessorant-nos durant tot aquest temps.

Bé, arribats aquí, pensareu… i ara què? S´ha acabat?

Doncs, evidentment que no!

Seguirem col·laborant amb el CEAB, no de forma tan intensa com ho hem fet fins ara, però si que seguirem mantenint el vincle i fent coses junts. Continuarem treballant per millorar cada dia i seguirem el camí que hem iniciat com a escola Tàndem, perquè hi creiem, pequè ens motiva avançar i perquè el mètode científic fa que els nostres alumnes siguin més observadors, crítics i creatius i això els dona eines per aconseguir el seu èxit educatiu, que és el nostre principal objectiu.

Així doncs, això no s´acaba, és només un punt i seguit!

SEGUIM!

Cliqueu sobre la imatge per veure les fotos d’aquest dia.

INTERCANVI DE ROLS: Alumnes expliquen als científics

Aquest passat dijous alguns alumnes de l’escola es van desplaçar fins al CEAB per explicar als científics els projectes que han treballat durant el curs. Primer van ser rebuts pel director, Emili Casamayor. Els alumnes de 6è van aprofitar el moment per fer-li entrega d’un algari que han elaborat amb algues pròpies de la Cala Sant Francesc amb el seguiment de la Maria Garcia, biòloga marina del CEAB.

Seguidament van visitar els laboratoris de la planta inferior. Els alumnes van poder veure “in situ” en què estaven treballant els científics.

I ja per fi, es van posar mans a l’obra i van explicar durant una hora els detalls dels seus projectes i van respondre a les preguntes que els investigadors dels centre els feien. És una forma molt enriquidora de demostrar què s’ha après durant el curs. I sobretot molt moltivadora, creativa i emocionant  perquè els alumnes escenifiquen un canvi de rol: el científic escolta i pregunta, l’alumne respon.

Gràcies a l’equip del CEAB per l’atenció rebuda i ens veiem l’any que ve!!

Si voleu veure més fotos de l’activitat,cliqueu a l’enllaç.

P5: sortida tàndem

Els nens i nenes de P5 hem fet la sortida tàndem de cada any; aquesta vegada hem anat a la badia de Blanes aprofitant que aquest curs hem treballat aquest tema. Hem muntat, junt amb la Gemma del CEAB, tres activitats (observar elements de la… Llegeix més»

P5: emocions i colors

La mare de l’Aina ens ha portat a la classe un personatge molt divertit: en Coloraines. En Coloraines té un problema: no sap quin color té cada emoció. Els nens i nenes de les estrelles de mar l’hem ajudat a trobar-los! Gràcies Sari per venir i… Llegeix més»

P.3 COLLAGE COOPERATIU

Continuen treballant de forma cooperativa.En aquesta ocasió ens hem proposat fer un collage de manera cooperativa.
Cada grup té un paper gran i trossos de papers de diferents mides i colors.Cada grup té un enganxament i es posen a treballar tots.Els hi costa l’espera per participar… Llegeix més»