On som

Sant Feliu de Codines

Tel. primària: 93 866 26 30 – Tel. infantil: 92 866 21 44
ceipjbalmes@xtec.cat

L’escola és a l’Av Escoles, s/n. És a la zona esportiva de Sant Feliu de Codines, a l’extrem nord, envoltada de feixes i dins d’una zona residencial.

Sant Feliu de Codines és un municipi del Vallès Oriental que es troba situat a uns 500 metres sobre el nivell del mar i gaudeix d’un clima molt sec típic de les zones de mitja muntanya. Encarat en la seva major part cap a migdia, és un balcó obert al Vallès, ja que està situat als darrers contraforts dels cingles vers les terres més planes de la conca del Tenes, la riera de Caldes i ja més cap avall el Besòs. A l’estiu la marinada modera la calor i a l’hivern, els Cingles de Bertí, esmorteixen el vent del nord i suavitzen el fred.

Sant Feliu té una població de 5.000 habitants que viu majoritàriament del sector terciari i la construcció. També té diverses indústries manufactureres de mida petita i mitjana. Històricament ha estat lloc de pas (Camí ral), de Barcelona cap a Vic i al Pirineu, i gràcies a aquest fet la vila es va especialitzar en el comerç. Actualment és un poble residencial amb un entorn natural únic.

Els llocs d’interès a Sant feliu són Sant Miquel del Fai, un espai natural immortalitzat per la ploma de l’escriptor Josep Pla, diversos punts que es caracteritzen per la seva bellesa com el Parc Usart,Sant Miquel Xic i el Pla d’en Pregona, des d’on es pot albirar tot el Vallès Oriental.

Una altra possibilitat que ens ofereix Sant Feliu dins del seu entorn natural és la visita al “Cim d’àligues“, primer centre d’estudi d’aus rapinyaires, instal·lació a nivell europeu i la primera de tot l’Estat Espanyol en aquesta modalitat.

A l’altre extrem hi trobem la singular muntanya de Sant Sadurní, on, en el seu cim a 950 metres d’altitud hi podem trobar l’ermita romànica de Sant Sadurní de Gallifa. La panoràmica del nucli urbà de Sant Feliu, amb la majestuosa muntanya de Sant Sadurní al darrera, és una de les imatges més belles per contemplar.

Sortint de Sant Feliu en direcció a Bigues i Riells hi trobem l’ermita del Villar on cada any el dilluns de Pasqua Florida s’hi fa un aplec. També molt a prop de Sant Feliu hi ha la localitat de Gallifa, de la qual destaca el seu castell romànic restaurat, dedicat a la Mare de Déu de l’Ecologia.

A Sant Feliu de Codines hi ha un important nucli modernista. Per tal de poder veure tots aquests edificis s’ha creat la Ruta modernista