Història i contextualització

L’Escola es troba situada a les Franqueses del Vallès, a la província de Barcelona. És un dels municipis més extensos de la comarca del Vallès Oriental ja que aglutina 5 nuclis de població diferents: 4 pobles històrics amb identitat pròpia (Corró d’Amunt, Corró d’Avall, Llerona, Marata) i el barri de Bellavista. Té una extensió de 30 Km2 i llinda amb els municipis de Granollers (capital de comarca), Canovelles, Cànoves i la Garriga.

La seva població és de gairebé 20.000 habitants. Actualment, al municipi hi trobem 2 escoles bressol municipals, 5 escoles d’educació primària i 2 instituts d’educació secundària. D’aquestes, 4 són de recent construcció, fidel reflex de l’augment de població que ha experimentat el poble.

L’Escola, considerada fins ara de nova creació, ja fa 13 anys que funciona, concretament des del curs 2003/2004. És una escola de dues línies i té un total de 480 alumnes. El claustre està format per 30 docents aproximadament.

Està distribuïda en dos edificis (un per educació infantil i l’altre per educació primària).

El centre està situat en un entorn privilegiat, amb bones comunicacions, serveis i un entorn encara agrícola. Al davant té una riera, al costat un gran parc i un poliesportiu amb piscina. A prop hi ha la ronda de Granollers.