L’escola

UNA ESCOLA AMB TRADICIÓ QUE MIRA CAP EL FUTUR.

Són ja molts anys, prop de quaranta, els que portem formant nois i noies de la ciutat. Aquesta llarga experiència avala la nostra  feina com a educadors i ens anima i ens encoratja en l’assumpció de nous reptes educatius per a formar els ciutadans del futur, ciutadans responsables i membres actius de la seva comunitat. És des d’aquesta perspectiva que estem desenvolupant un Pla d’Autonomia que, en un període de quatre cursos,  ens ha de permetre millorar els resultats educatius i la cohesió social.

Som una escola que compta amb un gran potencial humà (mestres, alumnes, famílies). Això ens permet comprometre’ns i tirar endavant un conjunt de projectes emmarcats dins una proposta didàctica basada en la pràctica activa, constructiva, de relació directa amb l’entorn que ens envolta. Una proposta que pren com a referent uns principis educatius, socials i culturals fonamentals, que ens orienten i guien, que estan presents en qualsevol acte educatiu i d’aprenentatge: la igualtat, la coeducació, l’atenció a la diversitat, la multiculturalitat, la integració i la cohesió social, el respecte a l’entorn i la sostenibilitat…

Això sense perdre de vista l’objectiu final de tot allò que fem, i que no és un altre que proporcionar als nostres alumnes les ajudes necessàries en cada moment del seu procés individual de creixement personal, per a que puguin assolir les seves fites d’èxit personal i social.

UNA ESCOLA INCLUSIVA: UNA ESCOLA PER A TOTHOM.

Treballem per a la integració de l’alumnat amb dificultats, per a la construcció d’una escola per a tothom, on les diferències no són una dificultat, sinó una oportunitat d’enriquir-nos tots plegats, des de l’aportació de cadascú en la seva diversitat.

L’ESCOLA, UN ESPAI OBERT A LES FAMÍLIES.

Des d’una perspectiva sistèmica, a l’escola, mestres, infants i famílies treballem de forma conjunta per tal d’arribar a formar part d’un mateix projecte educatiu. Per això, potenciem la participació de tothom en la vida escolar per contribuir al desenvolupament pràctic d’aquest projecte educatiu:

  • La celebració de les festes tradicionals serveixen a l’alumnat, famílies i professorat com a motiu de trobada i com a forma activa de participació en la vida escolar.
  • La seva col·laboració en algunes tasques concretes de decoració del centre ens permet compartir la vida quotidiana de l’escola amb les famílies.
  • La seva participació també es reflecteix quan pares i mares ens acompanyen a les sortides…