Treball per Projectes

L’escola ha iniciat un camí de transformació per adaptar-se a la nova realitat legal del nou currículum d’Educació Primària, i per introduir les noves tendències pedagògiques en el marc de la neuro-ciència. Aquest camí es visualitza en la visió d’un aprenentatge globalitzat i competencial, que sigui altament significatiu i participatiu per part de l’alumnat, i que permeti assolir les competències transversals establertes.

L’escola considera prioritari l’assoliment de les competències bàsiques a través de diferents i diverses vies. Cal donar un enfocament transversal i multidisciplinar que afavoreixi l’assoliment d’aquestes competències i transfereixi estratègies de coneixement, sent igual d’important el què s’aprèn i el com.

El punt de partida inicial és considerar el propi alumne com a protagonista en la construcció del seu propi coneixement, i que provoqui una reflexió sobre el què sap, el  què vol saber i en com hauria de fer-ho per assolir-ho. Afavoreix un aprenentatge significatiu. Aquesta metodologia incentiva processos d’investigació que permetin cercar, seleccionar i interpretar la informació a través de fonts diverses, i que li permetin establir relacions amb altres coneixements que ja té, o li generin noves inquietuds de recerca.

El treball per projectes dóna gran rellevància al treball cooperatiu i al interdisciplinari. S’elaboren preguntes o hipòtesis, es prenen decisions sobre el repartiment de tasques i es posa en comú el resultat de les tasques individuals i s’elabora col·lectivament el resultat. Alhora és una metodologia que permet atendre la diversitat de l’aula, sent flexible en el ritme de treball, en les metodologies, els continguts… De la mateixa manera, fomenta l’autonomia dels alumnes, els ajuda a ser competents, i afavoreix la seva confiança i autoestima i es treballa valors molt importants com el respecte, la tolerància, la solidaritat i el treball en equip.

A Educació Infantil els alumnes acaben generant un procés d’aprenentatge en base a uns centres d’interès determinats, i a Primària sorgeixen al voltant d’uns projectes de treball, en funció dels interessos i inquietuds dels diferents cursos.

projecte3