Propostes metodològiques

Metodologies interactivespicture2

Les metodologies interactives són aquelles que afavoreixen un tipus d’aprenentatge que estimula els participants a generar les seves pròpies solucions, aplicant conceptes i teories a diverses situacions. El procés d’aprenentatge involucra el professorat i l’alumnat en un marc interactiu d’anàlisi i discussió destinat a produir resultats tangibles. El protagonista de l’aprenentatge és l’aprenent mateix. El paper del professor és acompanyar, guiar, avaluar, donar suport mentre sigui necessari.

Les iniciatives que tenen més impacte sobre l’aprenentatge dels alumnes són les que els acosten a situacions i desafiaments de la vida real. Alhora que estimulen la seva iniciativa i creativitat, els ajuden a comprendre amb més profunditat el món on es mouen i els impliquen en la seva transformació.

(Departament d’Ensenyament)