Història

Fem memòria del nostre camí!

L’Escola Ginesta de Matadepera va passar, en poc anys, de ser una escola unitària de poble a convertir-se en una gran escola, de fins a tres línies superant, en alguns cursos els 600 alumnes i els 40 docents,  arribant a convertir-se en un dels centres més grans a la comarca del Vallès Occidental.

Aquestes xifres van anar acompanyades, en moltes ocasions, de situacions difícils i complicades tant en relació a les infraestructures com en relació al funcionament quotidià del centre: la construcció d’un nou edifici de E. Infantil separat del de Primària al estendre’s la 2ona línia al centre, compartir espais amb l’IES Matadepera a l’edifici de Primària, l’ocupació de part dels patis per mòduls per acollir la 3r línia, la incorporació constant de nous professionals,….

No és fins els curs 2003-2004, amb la construcció de la segona escola pública a la localitat, que  el centre recupera certa normalitat i pot administrar els seus espais en equilibri amb el nombre d’alumnes, fins a 450 en alguns moments.

Aquestes situacions es van superar gràcies a l’esforç i la col·laboració de tots els implicats: mestres, pares i mares, personal d’administració i serveis, Ajuntament, etc. La història ens indica que l’escola i els seus membres, ha sabut respondre de manera eficaç a canvis i reptes importants de la mà de les persones que han liderat i gestionat, durant la seva trajectòria,  aquest gran projecte educatiu.

Per això, a partir d’ara, no dubtem que cantinuarà fent-ho  per donar resposta a noves situacions, a noves necessitats i a reptes futurs. Sempre amb optimisme i amb esforç.

Photo by Nick Amoscato