Jornada Sensibilització Fundació Cruyff

El passat dimarts 20 de febrer els alumnes de 5è van participar a una jornada de sensibilització i de descoberta de l’esport adaptat. L’activitat va estar presentada i dirigida per membres de la Fundació Cruyff dedicada a engegar diferents projectes amb l’esport com a eina de d’inclusió.

A través d’una presentació inicial, els alumnes van conèixer la figura de Johan Cruyff, i els objectius i projectes de la Fundació, i en concret les activitats d’esport adaptat per a les diferents tipologies de discapacitat: físiques, psíquiques i sensorials. Van poder valorar l’esport com a eina d’inclusió i de superació, i que amb majors o menors adaptacions qualsevol persona pot practicar un esport que li agradi.

La part central de la sessió va ser un taller pràctic de diferents activitats adaptades, i els nens i nenes van experimentar el bàsquet amb cadira de rodes, el voleibol per a persones amb discapacitat física de cames, el Goalball per a persones amb discapacitat visual, i una ginkana dedicada a discapacitat psíquica.

La valoració va ser molt positiva i els alumnes van gaudir amb les explicacions i l’activitat, que segur els ajudarà a ser més sensibles i estar més informats al voltant d’aquestes activitats. Aprofitant la jornada, un equip de Matadepera TV va enregistrar l’activitat i n’ha editat un document que podeu veure al principi de l’article.