Història

L’actual Escola García Lorca va començar a funcionar per la tardor del 1969 i ja ha arribat als 50 anys dels seus inicis.
Va ser la primera que va existir al nucli urbà de Santa Margarida de Montbui. Un nucli que s’havia anat formant amb les cases que s’anaven construint les persones que van venir del sud d’Espanya a treballar a la indústria d’Igualada. Cada vegada eren més i amb família, hi havia molts nens i nenes pel carrer. El Ministerio de Educación va construir l’escola per donar servei als nens i nenes i a les seves famílies.
A partir de la tardor del 1969 va començar a existir la “Escuela Nacional mixta San Mauro”. Acollia moltíssims nens i nenes, tenia només 8 aules i hi treballaven 8 mestres. Els nens i les nenes anaven separats, elles a dalt i ells al pis de baix. A cada classe hi havia barrejats nens de diferents cursos. A poc a poc es va anar estructurant i es va plantejar una ampliació de l’edifici.
El 1981 es va construir el que avui és Educació infantil. I va quedar consolidada com a escola d’una línia. Fou llavors que, com que s’havia construït la segona escola del nucli urbà, que es va anomenar San Mauro, a la nostra escola se li va canviar el nom, posant-li el nom de l’il·lustre poeta espanyol Federico García Lorca.
Per allà el 1988 es va construir la primera pista poliesportiva, llargament reivindicada per les famílies dels alumnes.
El 2003 es va inaugurar l’ampliació i reforma de la zona del menjador, despatxos i aula d’anglès, així com es va construir el gimnàs i la pista actual.
Fou a partir del 2007 que l’escola es comença a fer gran i es va convertint en dues línies. Per encabir-les s’han de posar mòduls i també ocupar un espai de l’edifici Mont-àgora que s’habilita perquè siguin cinc aules pel centre. Aquesta darrera part es va inaugurar el setembre de 2014.