Història de la nostra escola

El centre està en funcionament des de setembre del 2005.

L’Escola Font de l’Orpina té el seu origen en el creixement massiu que va tenir la població de Vacarisses i que va propiciar un gran augment de matrícula a l’Escola Pau Casals, fins aleshores l’únic centre d’Educació Infantil i Primària del municipi.

El curs 2005-06 es van obrir 5 grups d’EI (1 aula de P3, 2 aules de P4, 2 aules de P5) i un grup de primària (1 aula de 1r). Al curs següent es va ampliar fins a 4t de primària i els anys següents va anar creixent de forma natural. En els darrers cursos la matrícula va disminuint i això suposa que ens hem quedant amb 1 sola línia.

El fet de tenir dues escoles al municipi va suposar establir un mapa escolar amb dues zones d’influència, una per cada escola.

L’alumnat de l’escola prové de les següents urbanitzacions: el Palà, Can Serra, Can Serra Estació, El Ventaiol, El Fresno, El Pou Gran, La Farinera, Comelles I, Comelles II, La Creu, Ca l’Oliva, Colònia Gall..